هخامنشی در آسیای صغیر

هخامنشی در آسیای صغیر
نوع فایل
ppt
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل پاورپوینت درس : باستان شناسی و هنر آسیای صغیر عنوان تحقیق : هخامنشی در آسیای صغیر در ۲۲ اسلاید با فرمت ppt با قابلیت ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت هخامنشی در آسیای صغیر :

اسیای صغیر

آسیای صغیر به شبه جزیره ایی گفته می‌شود که امروزه به آن اناتولی نیز گفته می‌شود. منطقه‌ای است که در بخش پیش‌آمدگی غربیِ آسیا واقع شده‌ است و محدودهٔ آن تا شمال توسط دریای سیاه در شمال ‌شرقی گرجستان و در شرق آن ارتفاعات ارمنستان در جنوب ‌شرقی‌اش میان‌ رودان و در جنوب آن دریای مدیترانه و در غرب آن دریای اژه واقع شده ‌است.

یک نظام سیاسی حاکم بر یک سرزمین برای اداره بهتر امور خود نیاز به یک سری تقسیم بندی های فضای سیاسی و گماردن شخصی با اختیارات خاص بر این واحد ها دارد. در دوره هخامنشیان ، داریوش بزرگ سازمان فضایی کشور را در بیست خشترپاون نشین تنظیم کرد که یک خشترپاون از سوی حکومت مرکزی بر انجا حکومت میکرد. شیوه حکومت هخامنشیان فدراتیو بود و نواحی مفتوحه با حفظ استقلال داخلی تابع حکومت مرکزی بودند. که اسیای صغیر یکی از مناطقی بود که تعدادی خشترپاون نشین دارا بود.

هر ناحیه را خشترپه(ایالت)خوانده و ان را به فرمان فردی میگذاشتند که وی را خشترپاون میگفتند(از همین واژه است که در یونانی ساتراپی و ساتراپ را درست کرده اند)(شاپورشهبازی،۸۷:۱۳۵۷).این اصطلاح از زمان کوروش رواج پیدا کرد که اول بار توسط اشوریان در بین النهرین ابداع شده بود.

uاولین حضور ایرانیان در اسیای صغیر به اغاز قرن ۶ ق.م به زمانی که مادها کاپادوکیه را اشغال کردند برمیگردد.چهل سال بعد یعنی در سال ۵۴۶ ق.م کوروش بزرگ به لیدیه لشگر کشید که با شکستی که لیدی ها خوردند، پایتخت انها سقوط کرد و کشورشان یکی از استان های هخامنشیان شد…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.