فایل بررسی خواص خاک با فرمت word

فایل بررسی خواص خاک با فرمت word
نوع فایل
word
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
10,000 تومان 7,800 تومان٪22 تخفیف

کاربران گرامی ،محصول مورد نظر فایل بررسی خواص خاک می باشد که با فرمت word در ۴۳ صفحه قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل بررسی خواص خاک با فرمت word

-۱  مقدمه

نتایج آزمایش‌های صحرایی و آزمایشگاهی را باید بصورت تصویری ساده شده‌ از شرایط زیرزمینی شامل لایه‌بندی زمین و نیز تفسیری از پارامترهای مهندسی خاک ارائه نمود. بیان خواص مصالح طبیعی زمین بصورت کمی، بسیار مشکل است؛ زیرا این مصالح رفتاری پیچیده‌ از خود نشان میدهند که حاصل از تأثیرات متقابل تعداد نامحدودی از ذرات تشکیل دهنده خاک یا توده سنگ است. بر خلاف بیشتر مصالح مورد استفاده در مهندسی عمران که رفتاری ساده‌ دارند، رفتار خاک‌ها به تنش‌های اولیه، جهت بارگذاری، ترکیب و دانه‌بندی، شرایط زهکشی و نرخ بارگذاری بستگی دارد.

خواص مصالح ساخت بشر (از قبیل آجر، بتن، فولاد) را با توجه به نوع کاربرد آنها می‌توان تغییر داد؛ اما خواص سازندهای خاکی و سنگی از فرایندهای طبیعی خود نشات می گیرد که اغلب چندین هزار سال بطول می‌انجامد. بنابراین خواص خاک و سنگ را باید با مجموعه‌ای از آزمایش‌ها و نمونه‌گیری‌ها بررسی نمود. در موارد خاص می‌توان با روش‌های بهسازی زمین، خواص خاک را تغییر داده یا اصلاح نمود. در بسیاری از موارد به‌علت حجم زیاد عملیات، نداشتن توجیه اقتصادی و طولانی شدن زمان اجرا، نمی‌توان شرایط زمین را تغییر داد. بنابراین بررسی مشخصات ژئوتکنیکی مصالح محل باید با انتخاب مجموعه‌ای از روش‌های ژئوفیزیک، حفاری، نمونه‌گیری، انجام آزمایش‌های برجا و آزمایشگاهی انجام گردد.

تمامی تفسیرها مبتنی بر داده‌های ژئوتکنیکی دارای درجه‌ای از عدم قطعیت می‌باشد که دلیل این امر تعدد خواص، تفاوت‌های ذاتی و پیچیدگی‌های بیشماری است که در مصالح طبیعی وجود دارد. تفسیر پارامترها و خواص خاک بکمک روشی مرکب از ارزیابی مستقیم با انجام آزمایش‌های آزمایشگاهی روی نمونه‌های دست‌نخورده، و آمایش اطلاعات آزمایش‌های برجا به‌وسیله روابط تئوری، تحلیلی، آماری و تجربی انجام می‌شود….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.