فایل پاورپوینت معماری اسلامی با موضوع نقوش دوره ی هخامنشی

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
20mb
نویسنده
دسته بندی
12,000 تومان 7,900 تومان٪34 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت درس معماری اسلامی با موضوع نقوش دوره ی هخامنشی می باشد که با فرمت ppt در ۲۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل پاورپوینت درس معماری اسلامی با موضوع نقوش دوره ی هخامنشی

بر گرفته از کتاب تخت جمشید از رضا مرادی غیاث ابادی

کتاب ایران باستان ازحسن پیرنیا

بخشی از متن فایل پاورپوینت معماری اسلامی با موضوع نقوش دوره ی هخامنشی:

هنر هخامنشی هنری است جاویدان و با شکوه که در عین حال در زمان خود هنری کاربردی و واقع گرا بود  در نگاه اول شاید فقط شکوه و بزرگی تصور دشواری آفرینش این آثار چشمگیر به نظر آید اما با بررسی بیشتر و نگاهی دقیق تر به آثار ونقش های این دوران پیچیده گی ها راز ها وروابط موجود بین عناصر به کار رفته در ان ها حس زیبایی شناسی و شگفت پسندی مارا نیز ارضا میکند چنین به نظر میاید که عناصر تصویری موجود در آثار هخامنشی تنها برای تزیین و زیبا سازی یه کار گرفته نشده اند بلکه دارای بیانی نمادین و مفهومی عمیق تر مباشند که در ادامه به آن میپردازیم.

ساخت نقوش تخت جمشید از فناوری تخصصی خاصی بهره مند بوده است که دیگر هیچ جای ایران تکرار نشده و امروزه نمیتوان کوچکترین بخش ان را بازسازی کرد زیرا ما از جزِئیات این تکنولوژی و شیوه های ساخت و ساز و پرداخت دقیق آن بی اطلاعیم.

سالیان طولانی است که این نقش ها مورد توجه جهانیان است.

نکته ی قابل توجه این است که در سنگ نگاره های تخت جمشید نقشی از زن وجود ندارد  و این موضوع میتواند نشانگر مخالفت با یونانیان باشد زیرا انان بطرزی بیشرمانه زنان را در در حالت های ناپسندی در اثار خود به نمایش میگذاشتند در صورتی که تخت جمشید حتی مردان با لباس هایی پوشیده نمایانده شده اند.

سنگ نگاره های تخت جمشید نماد وقار بزرگی و اقتدار را عرضه می دارند همه چهره ها دارای احساس وقار شرم وهمچنین متانت است همه ی نقش ها شکوه و عظمت و بزرگی را نشان میدهند و در ان ها اراده و ارامش و جدیت کاملا اشکار است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.