پاورپوینت شیمی محیط زیست Environmental Chemistry

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
250KB
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل دانلود جامع ترین پاورپوینت شیمی محیط زیست Environmental Chemistry می باشد که با فرمت ppt در ۱۸ اسلاید قابل ویرایش با بهترین کیفیت تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت شیمی محیط زیست Environmental Chemistry:

مقدمه :

جوامع بشری به منظور رفاه و تامین احتیاجات زندگی و رشد و توسعه صنعتی به ناچار استفاده از مواد و تولیدات صنعتی است لذا در این راستا و فرآیند تولیدات مواد و هر نوع کالای صنعتی و کشاورزی با موادی تماس حاصل می کند که ممکن است باعث ایجاد عوارض و بیماری های گوناگون گردد.

( toxicology ) تعریف سم شناسی :

علمی است که درباره ی شناسایی سموم مختلف ، خواص و اثرات آنها بر روی موجودات زنده و همچنین تجسس ، نمونه برداری و اندازه گیری آنها در محیط زیست و در بدن موجودات زنده و یا مرده بحث می کند.

تقسیم بندی سم شناسی :

پزشکی یا کلینیکی

غذایی و دارویی

محیطی

پرتویی

صنعتی

تعاریف زهر، دارو ،غذا :

-زهر یا سم ماده ای است که دارای منشاء گیاهی ، حیوانی و یا شیمیایی (آلی و معدنی) و از راه های گوناگون و یا از یک راه خاص وارد بدن شده که باعث اختلال و یا توقیف فعل و انفعالات بطور موقت یا دائم می نماید که به آن مسمومیت می گوییم .

-دارو ازماده یا موادی تشکیل یافته که در موارد خاص و به مقدار معینی از راه های مختلف وارد بدن شده و باعث پیشگیری و یا بهبود بیماریها می گردد ودر صورت مصرف غیر لازم و یا زیاد از حد مجاز و یا اشتباهی باعث مسمومیت می گردد .

-غذا موادی است که تامین کننده کالری و رشد و نمو ادامه زندگی را فراهم می آوردکه مصرف بیش از حد آن و یا آلودگی آن منجر به مسمومیت می گردد …

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.