فایل word جزوه اخلاق حرفه‌ای مدیریت دانشگاه آزاد

فایل word جزوه اخلاق حرفه‌ای مدیریت دانشگاه آزاد
نوع فایل
word
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
7,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین فایل word جزوه اخلاق حرفه‌ای مدیریت دانشگاه آزاد می باشد که تا فصل پنجم در ۱۵۹ صفحه با فرمت ورد تهیه و تدوین گردیده است.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

فهرست فصول فایل word جزوه اخلاق حرفه‌ای مدیریت :

فصل اول

اخلاق

فصل دوم

اخلاق حرفه‌ای

فصل سوم

موانع رشد و پیاده‌سازی اخلاق حرفـه‌ای

فصل چهارم

اخلاق حرفه‌ای و جهانی شدن

فصل پنجم

نتیجه‌گیری و خلاصه یافته‌ها

مفهوم اخلاق

اخلاق در اصطلاح اندیشمندان و عالمان اخلاقی، معانی و کاربردهای متفاوتی دارد. که برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر اشاره شده است:

۱- صفات راسخ نفسانی

رایج‌ترین و شایع‌ترین کاربرد اصطلاحی اخلاق در بین اندیشمندان و فیلسوفان اسلامی، عبارت است از صفات و هیأت‌های پایدار در نفس که موجب صدور افعالی متناسب با آنها به طور خودجوش و بدون نیاز به تفکر و تأمل از انسان می شوند. در این رابطه «شیخ ابوعلی مِسکویه»، اخلاق را، حالتی نفسانی می‌داند که بدون نیاز به تفکر و تأمل، آدمی را به سمت انجام کار حرکت می‌دهد.

«علامه مجلسی» نیز در تعریف اخلاق می‌گوید: «اخلاق ملکه‌ای نفسانی است که کار به آسانی از آن صادر می‌شود. برخی از ملکات، فطری و ذاتی‌اند و برخی دیگر از آنها، با تفکر و تلاش و تمرین و عادت دادن نفس به آنها به دست می‌آیند. چنان که بخیل در ابتدا با سختی و جان کندن چیزی را می‌بخشد امّا در اثر تکرار، بخشش به صورت خوی و عادت او در می‌آید.»

صفات نفسانی

گاهی نیز واژه اخلاق در اصطلاح اندیشمندان، هرگونه صفت نفسانی است که موجب پیدایش کارهای خوب یا بد می‌شود. چه آن صفت نفسانی به صورت پایدار و راسخ باشد و چه به صورت ناپایدار و غیرراسخ و چه از روی فکر و اندیشه حاصل شود و یا بدون تفکر و تأمل سرزند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.