فصل سوم کتاب پویایی گروه و مشاوره گروهی شفیع آبادی

فصل سوم کتاب پویایی گروه و مشاوره گروهی شفیع آبادی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل خلاصه فصل سوم کتاب پویایی گروه و مشاوره گروهی اثر عبدالله شفیع آبادی با عنوان پویایی گروه ویرایش سال ۱۴۰۰ در ۳۰ صفحه اسلایدوار می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن :

پویایی گروه

کلمه پویایی به معنی حرکت و تلاش و فعالیت است و در برابر ایستایی و سکون و بی حرکتی قرار دارد. پویایی گروه، یک نظریه یا مکتب و یا فن و شیوه به انجام رساندن کارها نیست. بلکه همان تحرک و تحول و فعل و انفعالات پیچیده ای است که در اثر کنش های متقابل پیوسته و گسسته افراد )همکاری، همبستگی، سبقت جویی، رقابت، مقاومت و ستیزه( در درون گروه ها در همه زمان ها و در همه گروهها وجود دارد. به بیان دیگر، پویایی گروه همان عملکرد و حرکت و کنش و واکنش های اعضا در درون گروه است. لوین در سال ۱۹۴۴ میلادی برای اولین بار پویایی گروه را مطرح ساخت.

پویایی شناسی گروه

پویایی شناسی گروه ها علمی است که به مطالعه و بررسی مواردی نظیر چگونگی
کنش و واکنشهای متقابل اعضا، ماهیت و قوانین تحول گروه ها خصوصا گروه های
کوچک، نحوه تصمیم گیری در گروه، فشار و نفوذ اعضای گروه بر یکدیگر، همبستگی و ستیز و مخالفت در گروه می پردازد.

هدف

با شناخت ماهیت و قوانین تشکیل و تحول گروه ها، شیوه های عملکرد موثرتری برای گروه ها معرفی شود تا در نهایت رفتار انسان ها در گروه ها بهبود یابد.

به نظر لوفت) ۱۹۷۰ ( پویایی گروه، تلاش و تعامل فرد در گروه های کوچک است. پویایی به کلیه فشارها و نیروهای پیچیده ای اطلاق می گردد که موقعیت ها و مواضع متعدد گروهی را موجب می شوند.از اصطلاحات دیگری نظیر فرآیندهای گروهی، روانشناسی گروهی و روابط انسانی میتوان در مواردی به جای پویایی گروه استفاده کرد. همچنین بین پویایی گروه و نظریه میدانی کرت لوین –که در آن روابط علّی بین اشیا تحلیل می شود، ارتباط وجود دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.