فیزیولوژی انسانی ورزشی با فرمت پاورپوینت

فیزیولوژی انسانی ورزشی با فرمت پاورپوینت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
4mb
نویسنده
دسته بندی
6,800 تومان

کاربران عزیز ، در این بخش پاورپوینت فیزیولوژی انسانی/ورزشی در ۶۵ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فیزیولوژی انسانی/ورزشی ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۳

رابطه فیزیولوژی با علوم دیگر

žفیزیولوژی یک دانش مستقل نبوده بلکه، اتکای زیادی بر دانشهای دیگر دارد. داشتن اطلاعاتی ازفیزیک برای درک عمل قلب و رگ های خونی و اعمال مکانیکی تنفس و تشکیل تصویر در چشم و انتقال امواج در گوش ضروری است. داشتن اطلاعاتی از شیمی برای کشف رازهای هضم وجذب و متابلیسم و درک روشی که توسط آن اکسیژن و انیدریدکربنیک در خون حمل میشوند الزامی است. دانش آسیب شناسی کمکهای زیادی به فیزیولوژیستها کرده است و همچنین اعمال قسمتهای مختلف دستگاه عصبی توسط کمکهای روان پزشکی قابل فهم تر شده است.

محتوای اسلاید ۱۸

بدن از ۴ بافت تشکیل شده است:

۱- بافت پیوندی (همبند)

۲- بافت پوششی

۳- بافت عصبی

۴- بافت عضلانی

غلافهایی از بافت همبند(پیوندی) تارهای قابل انقباض عضلانی را احاطه کرده اند.بخشی از این بافت که  یک تار عضلانی را می پوشاند به نام (آندومیوزوم) نامیده میشود. تارها نیز در کنار هم قرار می گیرندتا دسته تار عضلانی یا (فاسیکول) رابوجود آورند. دسته تارها،شامل تعداد نابرابری تار عضلانی اند که بافت همبند مشخصی بنام(پری میوزوم)آنها را به هم پیوند می دهد.دسته تارها شامل تعداد نابرابری تار عضلانی اند که بافت همبند مشخصی به نام (پری میوزوم) آنها را به هم پیوند می دهد.

محتوای اسلاید ۵۵

هیپوتالاموس :
هیپوتالاموس برای تنظیم هموستاز (تعادل حیاتی بدن) ضروری است: ۱) تنظیم غده هیپوفیز پیشین
۲) تنظیم تعادل آب بدن
۳) تنظیم اعصاب اتونوم
۴) تنظیم رفتارهای خوردن و نوشیدن
۵) تنظیم دستگاه تولید مثل
۶) تقویت رفتارهای خاص
۷) تولید و تنظیم دوره های شبانه روزی

محتوای اسلاید ۶۰

سیستم های انرژی

انرژی که از سوختن مواد غذایی حاصل می شود مستقیما” برای انقباض عضلانی بکار گرفته نمی شود بلکه صرف ساختن یک ماده شیمیایی بنام آدنوزین تری فسفات(adenosine   Triphosphate )  میگردد و به شکل ATP نشان داده می شود، این ماده در سلولهای عضلانی بصورت ذخیره موجود می باشد و بعنوان سوخت در اختیار سلولهای عضلانی قرار می گیرد . ATP یک ترکیب شمیائی بسیار پیچیده است که از یک مولوکول آدنوزین ( که یک ترکیب قند دار است) وسه گروه فسفات تشکیل شده است . به این معنی که با شکستن هر یک از این پیوندها – که به پیوندهای پر انرژی موسومند- و آزاد شدن یک گروه فسفات، مقدار زیادی انرژی آزاد می شود

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید