فیزیک هسته ای پیشرفته ۱ در ۴۸۶ اسلاید

فیزیک هسته ای پیشرفته ۱ در ۴۸۶ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
8,900 تومان

کاربران عزیز ، در این بخش پاورپوینت فیزیک هسته ای پیشرفته ۱ در ۴۸۶ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

پاورپوینت با موضوع فیزیک هسته ای پیشرفته ۱،در قالب ppt و در ۴۸۶ اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

قسمت اول:

مقدمه تاریخی

قسمت دوم:

رادیواکتیویته

قسمت سوم:

کشف هسته

قسمت چهارم:

شتاب دهنده های ذرات و چشمه های نوترون

قسمت پنجم:

مدل های هسته ای

قسمت ششم:

واپاشی هسته ای

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فیزیک هسته ای پیشرفته ۱،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۵

در خلال قرن حاضر، ساختار اتم کشف گردید و اتم بصورت یک هسته مرکزی کوچک که اکثر جرم را داراست و با ابری از الکترونها احاطه گردیده ، شناخته شد. اتم از طریق جاذبه الکترواستاتیک، بین هسته با بار مثبت و الکترونهای با بار منفی شکل می گیرد و بار الکترونها برابر با بار هسته است طوری که اتم در کل از لحاظ بار الکتریکی خنثی است.

محتوای اسلاید ۵۵

نسل جدیدی از شتابدهنده ها با انرژی روز افزون و توان تفکیک بالا،اندازه گیری های گسترده و با جزییات دقیق تری از خواص هسته ای را ممکن ساخت که این امر باعث شد واکنش های هسته ای بسیاری مستقیما رخ دهند نه از تشکیل هسته های مرکب. واکنش های مستقیم ابزار توانمندی برای مطالعه جنبه های تک ذره ای ساختار هسته ای فراهم آورد. داده های فراوانی از پراکندگی الاستیک نوکلئونها از هسته ها با ارائه بر هم کنش از طریق یک پتانسیل پیچیده که پتانسیل اپتیکی نامیده می شد، ارائه گردید.

محتوای اسلاید ۲۴۰

ویژگی فوق العاده مهم دیگر دیگر این شتاب دهنده ها این است که انرژی ذرات را می توان سریعاً تغییر داد، و این مزیتی است که سایر شتاب دهنده ها از آن محروم اند.
در موارد بسیاری، ذرات به وسیله شتاب دهنده بعدی تا انرژی بسیار بالایی شتاب می گیرند. شتاب دهنده بعدی می تواند یکه شتاب دهنده خطی یا سیکلوترون توضیح داده شده در بخش قبل باشد.

محتوای اسلاید ۳۷۲

۲-۱۷ مدلهای هسته ای اولیه
“بت“ در سال ۱۹۳۹ فرضیه ای ارائه داد مبنی بر اینکه نوکلئونهای درون هسته را می توان ذراتی در نظر گرفت که روی یکدیگر اثری ندارند و همه آنها بوسیله یک پتانسیل یک جسمی به یکدیگر پیوند دارند. در این مدل، تاثیری که سایر نوکلئونها روی هر نوکلئون دارند، به صورتی که در شکل ۱-۱۷ نشان داده شده است، با یک پتانسیل کل جایگزین می گردد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید