مبانی نظری استرس شغلی

مبانی نظری استرس شغلی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
396kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

کاربران عزیز ،این فایل حاوی مطالعه مبانی نظری استرس شغلی دارای منابع پایانی کامل با فرمت پی دی اف در ۳۸ صفحه می باشد که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

بخشی از متن مبانی نظری استرس شغلی:

تعاریف استرس شغلی

از آنجایی که در چگونگی تعریف استرس اختلاف نظر وجود دارد و هیچ نظریه کلی در این زمینه در دست نیست، نوشتن در مورد استرس را بسیار دشوار می سازد. برای مثال، ون دیج خوزن (۱۹۸۰) به بیش از ۴۰ تعریف از مفهوم استرس در ادبیات مربوطه اشاره دارد که همه آنها تا حدودی از یکدیگر متفاوت بودند. یکی از دلایل اصلی این عدم توافق به شمار زیاد رشته هایی مربوط می شود که در پژوهش استرس درگیر هستند، از جمله زیست شناسی، روان شناسی، جامعه شناسی و همه گیر شناسی.

همچنین فقدان اتفاق نظر در آنچه که به واقع استرس را تشکیل می دهد ناشی از تنوع زیاد پایانه هایی است که به عنوان پژوهش های استرس بررسی و گردآوری می شوند. به عبارتی ساختار استرس کاملا پیچیده است به همین دلیل محققان نمی توانند تنها روبیک تعریف منحصر به فرد استرس توافق نمایند (کاهن و بوی سر، ۱۹۹۲؛ به نقل از گرین و همکاران، ۲۰۰۹).

از دیدگاه هائز سلیه (۱۹۷۵) استرس شغلی به فشار روانی به وجود آمده از وقایع محیط کار اطلاق می شود. فرنچ، راجرز و کتاب (۱۹۷۵) و کاپلان و هاریون (۱۹۸۲، به نقل از رحیمی، ۱۳۸۹) بیان می کنند استرس شغلی از عدم تناسب بین مهارت ها و توانایی های شخص و تقاضاهای شغل و محیط کار ناشی می شود. دیدگاه لازاروس (۱۹۸۵) در نظریه مبادلهای خود درباره استرس شغلی این است که استرس شغلی از درک کارکن از اینکه بعضی از رخدادهای محیط کار تهدید آمیز و با چالش برانگیز است حاصل می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید