پاورپوینت آشنایی با آمار

پاورپوینت آشنایی با آمار
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

پاورپوینت آشنایی با آمار

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل ،پاورپوینت آشنایی با آمار می باشد که در قالب ppt در ۸۲ اسلاید تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قمت خریداری و دانلود نمایید.

فهرست و عناوین پاورپوینت :

تعریفی از آمار

آمار توصیفی

نوع متغیر(سنجش متغیر)

تهیه جداول فراوانی

جدول‌های آماری

شاخص های مرکزی

شاخص های پراکندگی

شاخص های مرکزی

محتوای اسلاید ۲

تعریفی از آمار

آمار به عنوان پایه یک روش و راه موثر در بررسی مسائل موجود، در بسیاری از زمینه‌های علمی از جمله جامعه شناسی، کشاورزی، فیزیک و….به‌ کار گرفته می‌شود. در دانش امروزی، معمولا سعی می‌شود که اطلاعات موجود در یک زمینه خاص، در قالب اعداد نمایش داده شود تا به هنگام تجزیه و تحلیل اطلاعات، فهم بهتری از پدیده مورد مطالعه به‌ دست آمده و امکان مقایسه فراهم گردد.
در یک جمله آمار مجموعه‌ای از روشهای جمع آوری، دسته بندی و تجزیه و تحلیل و تفسیر آمار و اطلاعات است که برای کسب یک یا چند نتیجه به خدمت گرفته می‌شود.

محتوای اسلاید ۱۰

۱- اسمی (NOMINAL):

متغیری که واحد اندازه گیری ندارد و نتیجه سنجش را تنها می توان نامی را بر آن نهاد و یا مسئله داشتن و یا نداشتن یک خصوصیات این سنجش بصورت صوری و ظاهری انجام می گیرد مانند سالم، بیمار، مرد، زن، خوب، بد، ایرانی، خارجی، گواتر دارد، گواتر ندارد، کم خونی دارد یاندارد .

محتوای اسلاید ۱۳

۴. نسبتی

متغیری که دارای واحد مشخص، معین، تعریف شده و نیز دارای صفر ذاتی می باشد. صفر نشان دهنده فقدان خاصیت موردنظر است. فشارخون، قد، وزن، حجم، میزان هموگلوبین ، میزان مرگ و میر و …

نکته : دو متغیر فاصله ای و نسبتی را متغیر کمی می گویند .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.