پاورپوینت اصول تفکر سیستماتیک

پاورپوینت اصول تفکر سیستماتیک
نوع فایل
ppt
حجم فایل
389kb
نویسنده
دسته بندی
4,500 تومان

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل پاورپوینت اصول تفکر سیستماتیک در ۳۶ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت انلاین،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت اصول تفکر سیستماتیک ،بخشی از متن را قرار می دهیم 

محتوای اسلاید ۳

در سال ۱۹۵۴ انجمنی متشکل از زیست شناس، اقتصاددان، ریاضی دان و فیزیولوژیست بنام انجمن پژوهشی سیستمهای عمومی تشکیل شد که کارشان پیدا کردن شباهتهای علوم مختلف و انتقال مفاهیم یک علم به علم دیگر بود.

بدنبال تحقیقات این انجمن نظریه عمومی سیستمها را منتشر کرد.

هدف نظریه عمومی سیستمها کشف قوانین و نظم ذاتی انواع پدیده هاست.

نظریه عمومی سیستمها :

برخلاف پدیده های فیزیکی مثل جاذبه و الکتریسیته، حیات و زندگی فقط در موجودیتهایی بنام ارگانیسم یافت می شود. هر ارگانیسم یک سیستم است که شامل اجزاء است و  این اجزاء با یک فرایند با هم برای رسیدن به یک هدف در تعاملند.

محتوای اسلاید ۱۳

تعریف راسل ایکاف از سیستم :

سیستم مجموعه ای از دو یا چند عنصر (element) است که سه شرط زیر را داشته باشد :

هر عنصر سیستم بر رفتار و یا ویژگیهای کل (whole)  سیستم ، موثر است .

به عنوان مثال رفتار اجزایی از بدن انسان مثل قلب و مغز و شش می توانند عملکرد و ویژگیهای بدن انسان را به عنوان یک کل تحت تاثیر قرار دهند .

بین عناصر سیستم از نظر رفتاری و نوع تاثیر بر کل سیستم ، وابستگی متقابل وجود دارد .

یعنی نحوه رفتار هر عنصر و نیز نحوه تاثیر هر عنصر بر کل سیستم ، بستگی به چگونگی رفتار حداقل یک عنصر دیگر از سیستم دارد . به عنوان مثال در بدن انسان ، نحوه رفتار چشم بستگی به نحوه رفتار مغز دارد .

هر زیر مجموعه ای از عناصر تشکیل شود ، بر رفتار کل سیستم موثر است و این تاثیر بستگی به حداقل یک زیر مجموعه دیگر از سیستم دارد . به عبارت دیگر اجزای یک سیستم چنان به هم مرتبط اند که هیچ زیر گروه مستقلی از آنها نمی توان تشکیل داد.

محتوای اسلاید ۲۵

اصل ۱

انسانها عموماً تمایل دارند مشکلات خود یا سیستم مورد مطالعه را به محیط نسبت دهند . به عنوان مثال در یک شرکت تولیدی واحد فروش ، واحد تولید را مقصر می داند : محصول تولیدی آنها کیفیت لازم را ندارد و الا ما فروش زیادی داشتیم . بخش تولید ، بخش مهندسی را مقصر می داند : آنها دست به آچار نیستند و طراحی های آنها ایراد دارد . بخش مهندسی از بازاریابی گله می کند : آنها مرتباً مشخصات محصول را تغییر می دهند

در سطح شرکت ها ، دشمن ممکن است رقبا ، قانون کار ، قوانین دولتی و یا حتی مشتریانی باشند که اقدام به خرید محصولات رقبا می کنند ! این نوع نگرش موجب می شود هیچ گاه نتوانیم اقدام به حل مسائل نماییم .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید