پاورپوینت اصول و اهمیت اخلاق در سازمان و محیط کار

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
PPT
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
15,000 تومان 10,000 تومان٪33 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود پاورپوینت ارائه درس اخلاق در کسب و کار با موضوع : اصول و اهمیت اخلاق در سازمان و محیط کار می باشد که با فرمت ppt در ۲۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید. 

پاورپوینت اصول و اهمیت اخلاق در سازمان و محیط کار:

تعریف اخلاق حرفه‌ای

اخلاق حرفه‌ای به مجموعه‌ای از اصول و استانداردهای رفتاری اشاره دارد که هدف آن ایجاد محیطی عادلانه، شفاف و منصفانه در محل کارمیباشد.

  • ایجاد اعتماد بین کارکنان و کارفرمایان
  • رضایت شغلی و افزایش بهره‌وری

اهمیت اخلاق حرفه‌ای

ایجاد اعتماد بین کارکنان و کارفرمایان

  1. یکی بودن حرف و عمل
  2. ارتباط باز و شفاف
  3. اهمیت به احساسات افراد
  4. تیم‌سازی فراگیر
  5. قوانین و سیاست‌های محترمانه
  6. عدالت و فرصت‌های برابر

ایجاد اعتماد بین کارکنان و کارفرمایان

۱.یکی بودن حرف و عمل

جوهر اعتماد این است که به حرف‌های خود عمل کنید.

این موضوع در سطح فردی اهمیت زیادی دارد اما در سطح کلان و رهبری بسیار مهم‌تر است.

آیا رهبران سازمان شما مطابق ارزش‎‌های خود رفتار می‌کنند؟ آیا رهبران و مدیران اجرایی کارهایی را که وعده‌ی انجام‌شان را می‌دهند، واقعاً به انجام می‌رسانند؟

وعده‌های توخالی مهم‌ترین دلیل رنجش افراد هستند. اگر بیانیه‌ها، اهداف، و سیاست‌های کاری تبدیل به اقداماتی ملموس نشوند، چیزی جز ضرر نخواهند بود.

اعتماد از رهبران شروع می‌شود. هیچ راهی برای ایجاد یک فرهنگ سازمانی قابل اعتماد وجود ندارد، مگر اینکه رهبران و مدیران این بنیان قوی را ایجاد کنند.

ایجاد اعتماد بین کارکنان و کارفرمایان

۲. ارتباط باز و شفاف

در یک محیط کار قابل اعتماد، هیچکس نباید مجبور شود حدس بزند که در پشت پرده چه می‌گذرد.

رهبران باید جریان باز اطلاعات را بین افراد ترویج کنند. در واقع، این شفافیت شامل شفافیت درباره‌ی حقوق و مزایا، مسائل مالی شرکت و برنامه‌های استراتژیک آینده است.

در سطح فردی، این بدان معناست که همه – از کارآموزان گرفته تا مدیران اجرایی – این آزادی را دارند که در مواقعی که به کمک نیاز دارند، در مواقعی که اشتباه می‌کنند و زمانی که چیزی را نمی‌دانند، به آن اعتراف کنند. کارکنان از درخواست کمک یا اعتراف به اشتباهات خود احساس امنیت نخواهند کرد، مگر اینکه ببینند افراد دیگر، از جمله افراد مافوق‌شان، این رفتار را انجام می‌دهند و بابت آن جریمه نمی‌شوند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.