پاورپوینت اهمیت اقتصاد در اسلام

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
350KB
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان 6,500 تومان٪34 تخفیف

کاربران گرامی ،محصول مورد نظر باکیفیت ترین پاورپوینت اهمیت اقتصاد در اسلام می باشد که با فرمت ppt در ۲۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت اهمیت اقتصاد در اسلام:

مقدمه

جریان یک‏ اقتصاد سالم‏ در پیکر اجتماع همچون جریان خون سالم در کالبد یک انسان است. این ساده‏ ترین و در عین حال گویاترین تفسیرى است که مى‏ توان براى بیان نقش اقتصاد در جوامع انسانى ذکر کرد.

امام خمینی(ره) در تعریف اقتصاد می‌فرمایند: «باید نظام اقتصادی اسلام را از مجموعه قوانین و مقررات اسلامی در کلیه زمینه‌ها و شئون فردی و اجتماعی ملاحظه کرد. این مسلم است که از نظر اسلامی حل تمام مشکلات و پیچیدگی‌ها در زندگی انسان‌ها با تنظیم روابط اقتصادی به شکل خاص نمی‌شود و نخواهد شد بلکه مشکلات را در کل یک نظام اسلامی باید حل کرده و از معنویت نباید غافل بود که کلید دردهاست.»

اهمیت اقتصاد

روابط اقتصادی جوامع ناشی از دو مقوله تولید و توزیع است؛ یعنی از یک جهت ثروت باید تولید شود ودر تولید، روابطی چون استخدام،‌اشتراک در کار و سرمایه، کار وکارگر مطرح می‌شود.از سوی دیگر ثروت تولید شده باید درمیان افراد توزیع شود.

اهمیت مسائل اقتصادى تنها از این نظر نیست که تأمین آزادى و استقلال و حیات مادى امت‌ها، بدون آن امکان ندارد، بلکه از این نظر نیز هست که پیوند نزدیکى با مسائل زیربنائى جامعه حتى با مسائل «اخلاقى» دارد.
نه فقط آنها که با دید یک بعدی‌شان، اقتصاد را همه چیز و همه چیز را اقتصاد مى‏بینند، در‌اشتباهند، آنها که نقش حساس مسائل اقتصادى را در سرنوشت ملت‌ها، در حیات و مرگشان، و در پیروزى و شکستشان نادیده مى‏گیرند نیز سخت در ‌اشتباهند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.