پاورپوینت اهمیت توکل به خدا در قران و روایات

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
10,000 تومان 7,900 تومان٪21 تخفیف

کاربران گرامی ،محصول مورد نظر تحقیق پاورپوینت درس اندیشه اسلامی ۱ با موضوع اهمیت توکل به خدا در قران و روایات می باشد که با فرمت ppt در ۳۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت اهمیت توکل به خدا در قران و روایات:

در بسیارى از آیات قرآن مجید و روایات اسلامى و سرگذشت انبیاء و اولیاء و صالحان، همچنین در کتب علماى اخلاق و ارباب سیر و سلوک، روى مساله توکل به عنوان یک فضیلت مهم اخلاقى،که بدون آن نمى توان به مقام قرب الهى رسید، یاد شده است. منظور از توکل، سپردن کارها به خدا، و اعتماد بر لطف اوست، زیرا «توکل » از ماده «وکالت » به معنى انتخاب وکیل نمودن و اعتماد بر دیگرى کردن است، بدیهى است هر قدر وکیل، توانایى بیشتر و آگاهى فزون تر داشته باشد، شخص موکل احساس آرامش بیشترى مى کند.

و از آنجا که علم خدا، بى پایان و تواناییش نامحدود است هنگامى که انسان توکل بر او مى کند آرامشی فوق العاده احساس مى کند و در برابر مشکلات و حوادث مقاوم مى شود، همچنین از دشمنان نیرومند و خطرناک نمى هراسد، در سختی ها، خود را در بن بست نمى بیند و پیوسته راه خود را به سوى هدف ادامه مى دهد.

انسانى که بر خدا توکل دارد هرگز احساس حقارت و ضعف نمى کند بلکه به اتکاى لطف خدا و علم و قدرت بى پایان او خود را پیروز و فاتح مى بیند و حتى شکست هاى مقطعى او را مایوس نمى سازد. هرگاه توکل به مفهوم صحیح کلمه در جان انسان پیاده شود به یقین، امیدآفرین، نیروبخش و باعث تقویت اراده و تحکیم مقاومت و پایمردى است.

در باب اهمیت و ضرورت توکل، اخبار بسیاری از دین به دست ما رسیده است…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.