جزوه درس اندیشه اسلامی ۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی

جزوه درس اندیشه اسلامی ۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
6mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

جزوه درس اندیشه اسلامی ۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و کامل ترین جزوه درس اندیشه اسلامی ۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی منبع کتاب اندیشه اسلامی ۱ (ویراست دوم) نوشته جعفر سبحانی تبریزی و محمد محمدرضایی می باشد که با فرمت pdf در ۲۱ صفحه مناسب آمادگی قبل از آزمون تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

جزوه درس اندیشه اسلامی ۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی

خودشناسی

از مسائل مهم انسان و شاید مهم‌ترین آنها، شناخت خود انسان است. آدمی قبل از آنکه به شناخت جهان پیرامون خود و نیک و بد آن بپردازد، باید خود را بشناسد و گنجینه‌های فطرت و نهاد خود را کشف نماید و آنها را به کمال برساند و امیال نفسانی و شهوانی خود را تعدیل کند. در این صورت است که به بزرگ‌ترین سعادت نائل می‌شود. اما اگر غفلت بورزد و استعدادهای خود را نیابد و شکوفا نسازد و فقط نیازهای مادی و امیال نفسانی و حیوانی خود را برآورد، گرفتار خسران می‌گردد و از مرتبه انسانیت به حیوانیت تنزّل می‌کند.

قرآن و روایات اسلامی، انسان را به خودشناسی دعوت می‌کنند.

قرآن می‌فرماید:

۱- انسان باید بنگرد که از چه آفریده شده است؛

۲- آیا انسان به یاد نمی‌آورد که ما او را آفریدیم و حال آنکه چیزی نبوده است؛

۳- ای کسانی که ایمان آورده‌اید! به خود بپردازید … .

امیرالمؤمنین علی می‌فرماید:

کسی که به خودشناسی دست یابد، به بزرگ‌ترین سعادت و کامیابی رسیده است.

بنا به نقل تاریخی بر سر در معبد دلفی، در یکی از شهرهای یونان باستان، برای کشف رموز خلقت و پیچیدگی‌های وجود انسان، نوشته بودند که «خود را بشناس!» در تاریخ فلسفه، خودشناسی، از نظریات اساسی سقراط حکیم بوده است. ایمانوئل کانت، از فیلسوفان بزرگ مغرب‌ زمین، می‌گوید: «انسان قبل از هر چیز باید به ارزیابی و شناخت دقیق توانایی شناخت خود بپردازد.»

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.