پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنایع خودروسازی

پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنایع خودروسازی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل شامل پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنایع خودروسازی با فرمت PPT – قابل ویرایش در ۳۲ اسلاید می باشد که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را دانلود و دریافت نمایید.

چکیده محتوای فایل:

صنعت خودروسازی

صنعت خودروسازی یکی از بزرگترین صنایع جهان است و در کشور ما نیز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. صنایع خودروسازی از نظر طبقه بندی بانک جهانی می توانند جزءپروژه هایی باشند که اثری مشخص وناسازگاری بر محیط زیست دارد. پساب این صنعت از نظر نقاط بالقوه آلاینده محیط زیست مورد بررسی قرار گرفته وپیش بینی اثرات منفی و مثبت این صنایع در دو فاز ساختمانی و بهره برداری صورت پذیرفته است. اثرات آلاینده های موجود در پساب نمره دهی شده وتفسیراثرات از طریق رده بندی گزینه های کاهش اثرات انجام شده است.

نقاط بالقوه آلاینده محیط زیست

  • بخش های مختلف کارخانجات خودروسازی شامل خطوط تولید وسالن های لوازم تکمیلی و تزئینی، مونتاژ، اسکلت سازی، رنگ، فوم و غیره، آلاینده های متعددی را به شکل گاز، ذرات معلق، زائدات جامد و پساب ایجادکرده که سبب آلودگی هوا، آب و خاک می گردند.
  • عمده ترین منابع آلودگی هوا در این صنایع عبارتند از گازهای متصاعد شده در طول جوشکاری شامل ازون، اکسیدهای نیتروژن، اکسیدهای کربن، فیوم های فلزی شامل فلرات روی، آهن، منگنز، کروم، نیکل، کبالت، و ترکیبات آنها که بصورت میست باعث آلودگی محیط کارگاه و اطراف می شوند. همچنین پرتوهای مختلف در محدوده ماورائ بنفش، مرئی و مادون قرمز از سایر آلاینده های این
  • بخش می باشند. بخارات حلال، ذرات معلق، لاکها و پودر های فلزی، بخارات هیدرو کربن ها شامل هیدرو کربن های آروماتیک، تولوئن و گزیلن حاصل از سالن های رنگ از منابع دیگر آلودگی هوا در این کارخانجات می باشند
  • آبهایی نیز که در اثر نشت و شستشو در سالن های مختلف، بعنوان پساب دور ریخته می شود بسیار سمی است.پساب صنایع خودروسازی عمدتاً ناشی از عملیات شستشو و رنگ بر روی خودرو و مراحل تولید شاسی می باشد که حاوی روغن و چربی، رنگ دانه ها، فسفات، سیانورها، ترکیبات آروماتیک، برخی فلزات سنگین نظیرکروم، سرب، جیوه، ارسنیک و دیگر آلاینده ها می باشد.

فهرست و عناوین پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنایع خودروسازی:

صنعت خودروسازی

نقاط بالقوه آلاینده محیط زیست

پیش بینی اثرات زیست محیطی

جدول ( ۱) : اثرات پروژه خودروسازی بر محیط زیست

جدول( ۲): اثرات پروژه خودروسازی در دو فاز ساختمانی و بهره برداری

جدول ( ۳): اثرات آلاینده های موجود در پساب خودروسازی

گزینه های مختلف جهت کاهش اثرات سوء ومهم ذکر شده

کاهش اثرات سوء و اقدامات اصلاحی

سم زدایی

حذف فسفات

جدا سازی لجن

روش تبادل یونی

استفاده از گیاهان آبزی برای تصفیه

دترجنت ها

لجن رنگ صنایع خودروسازی

آلومینا

موارد استفاده از لجن رنگ

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید