پاورپوینت جامع و کامل بیماری ها و سندرم های ژنتیکی

پاورپوینت جامع و کامل بیماری ها و سندرم های ژنتیکی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
4mb
نویسنده
دسته بندی
8,800 تومان

پاورپوینت جامع و کامل بیماری ها و سندرم های ژنتیکی

در این بخش پاورپوینت بیماری ها و سندرم های ژنتیکی در حجم ۶۱ اسلاید قابل ویرایش آماده دانلود شده است که پس از پرداخت انلاین،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت بیماری ها و سندرم های ژنتیکی ،بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۳

Down Syndrome

سندرم داون(Down Syndrome) یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخش از یک کروموزم اضافی در جفت کروموزم ۲۱ به وجود می‌آید.از جمله علایم عمده و زودرس که در تقریباً همه بیماران مشاهده می‌شود وجود مشکلات یادگیری و نیز محدودیت و تاخیر رشد و نمو می‌باشد. تعداد کمی از مبتلایان به سندرم داون دچار ناتوانی شدید ذهنی هستند.متوسط میزان بروز این سندرم مابین ۱ در ۶۰۰ تا یک در ۱۰۰۰ مورد از تولد نوزادان زنده گزارش شده‌است که این میزان در مادران جوان کم تر و باافزایش سن مادر افزایش می‌یابد.

محتوای اسلاید ۱۱

Thalassemia

گروه هتروژنی از آنمی‌های همولتیک ارثی هستند که وجه اشتراک آنها کاهش میزان سنتزیک یا چند زنجیره پلی پپتید گلوبینی است .نامگذاری این بیماری براساس همان زنجیره گرفتار صورت می گیرد (انواع آلفا، بتا، دلتابتا …) بیشترین فورمهای تالاسمی آلفا و بتا تالاسمی است. شایعترین فرم تالاسمی در کشورهای اطراف در مدیترانه و کشور ما ایران ؛ بتاتالاسمی است  .شیوع اختلال ژنتیک مربوط به تالاسمی در این مناطق از ۵/۲ تا ۱۵ درصد است.

محتوای اسلاید ۲۳

Trisomy 13

تریزومی ۱۳ که سندرم پاتو نیز نامیده می شود یک اختلال کروموزومی بوده که با ناتوانی ذهنی شدید و ناهنجاری های فیزیکی در بسیاری از بخش های بدن همراه است.افراد مبتلا به تریزومی ۱۳ اغلب دارای نقایص قلبی، ناهنجاری های طناب نخاعی یا مغزی، چشم های بسیار کوچک یا دارای تکوین ضعیف (میکروفتالمی)، انگشتان دست و پای اضافه (پلی داکتیلی)، شکاف در لب (cleft lip) با (یا بدون) شکاف در سقف دهان (شکاف کام : cleft palate)، و تون (عملکرد) ماهیچه ای ضعیف (هیپوتونی) می باشند.بسیاری از نوزادان مبتلا به تریزومی ۱۳، در روزها یا هفته های اول زندگی خود می میرند.تنها ۵ تا ۱۰ درصد کودکان مبتلا به این اختلال بیش از یک سال عمر می کنند.این بیماری ۱ نفر از هر ۱۶۰۰۰ نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید