پاورپوینت خلاصه درس تاریخ امامت

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
18,000 تومان 8,800 تومان٪51 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این پست دانلود باکیفیت ترین فایل پاورپوینت خلاصه درس تاریخ امامت می باشد که با فرمت ppt در ۶۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت خلاصه درس تاریخ امامت:

امیر المومنین در نهج البلاغه در مورد اهمیت و نوع نگرش به تاریخ اینگونه می فرمایند:

(انی و ان لم اکن عمرت عمر من کان قبلی ، فقد نظرت فی اعمالهم ، و فکرت فی اخبارهم و سرت فی آثارهم ، حتی عدت کاحدهم ، بل کانی بما انتهی الی من امورهم قد عمرت مع اولهم و آخرهم)

(نامه ۱۳ نهج البلاغه)

اگر چه به اندازه تمام گذشته تاریخ عمر نداشته ام، ولی در اعمال گذشتگان نظاره و در حوادث آنها تفکرکردم و در آثار باستانی وتاریخی آنها سیر کردم ،تا اینکه به مانند یکی از آنها شدم. و در نهایت ازامورشان آنگونه به من رسیده که انگار با اولین و آخرین های تاریخ هم زندگی کرده ام.

خط سیر تاریخی دراسلام:

ما در طول تاریخ اسلام شاهد سه خط سیر تاریخی هستیم، که هر کدام با توجه به شرایط روزگار خود فراز ونشیب هایی داشته اند.این خطوط تاریخی عبارتند از:

۱) امامت: عبارت است از دوران پیامبر(ص) و زندگی ائمه دوازده گانه (ع) که تا آخر الزمان هم ادامه می یابد.

۲) تشیع: طرفداران اهل بیت(ع) را شامل می شود که دارای فرقه های متعدد و عقاید گوناگون شده و گاهی به امامان نزدیکتر و گاهی حاکمان زمان خود بوده و حتی در مقابل برخی از ائمه موضع گرفته اند.

۳) حاکمان: که شامل تمامی حکومتهای دوران مختلف تاریخ اسلام بوده.گاهی هم امامان این منصب را داشتند وگاهی حاکمانی ائمه را به شهادت رساندند..آنها معمولا صاحبان قدرت و ثروت بودند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.