پاورپوینت درس بانکداری داخلی ۲ با عنوان اجاره به شرط تملیک

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
313kb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

پاورپوینت درس بانکداری داخلی ۲ با عنوان اجاره به شرط تملیک

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت درس بانکداری داخلی ۲ با عنوان اجاره به شرط تملیک می باشد که در قالب ppt در ۱۵ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن پاورپوینت درس بانکداری داخلی ۲ با عنوان اجاره به شرط تملیک:

اجاره به شرط تملیک

یکی دیگر از تسهیلات اعطایی در بانکداری اسلامی عقد اجاره به شرط تملیک است، که در این قرارداد شرط می‌شود که در پایان مدت اجاره در صورتی که مستاجر (مشتری) تمامی ضوابط مندرج در قرارداد را رعایت کرده باشد، مالک عین مستاجره (ملک ، زمین و…) می‌گردد.

اجاره به شرط تملیک را با مثال توضیح می دهیم:

شخصی که پول کافی برای ساختن خانه ندارد بخواهد خانه ای برای خود بنا کند با مراجعه به بانک، مقداری پول که کفایت ساختن خانه را کند مثلا یکصد میلیون تومان را از بانک اخذ می نماید. هدف بانک از اعطای این مقدار بدست آوردن سود شرعی می باشد. بانک این مبلغ را به شخص می دهد و او را وکیل خود در بنا کردن خانه می نماید؛ شخص نیز با پول بانک خانه ای را برای بانک می سازد. پس از اتمام کار ساختمان، خانه متعلق به بانک خواهد بود و آن را با عقد اجاره ای بلند مدت مثلا بیست سال در اختیار شخص وکیل قرار خواهد داد البته با این شرط که پس از اتمام قرارداد اجاره خانه به تملیک مستأجر درآید؛ این شرط نه با کتاب خدا و نه با سنت رسول خدا مخالفتی ندارد و شرطی صحیح است.

در مدت اجاره نیز مستاجر به صورت ماهانه مبالغی را به عنوان اجاره بها که عرفا نیز مناسب خانه باشد به بانک می پردازد تا آنکه مجموع این مبالغ طی بیست سال به مثلا یکصد و بیست میلیون تومان که بیست میلیون بیش از آنچه که بانک برای ساختن خانه در اختیار شخص قرار داد برسد. در این صورت بانک به هدف خود یعنی سود و ربحی شرعی می رسد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.