جزوه درس حقوق ثبت اسناد و املاک ویرایش جدید

جزوه درس حقوق ثبت اسناد و املاک ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان 5,000 تومان٪49 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی،محصول مورد نظر دانلود جامع ترین و باکیفیت ترین جزوه درس حقوق ثبت اسناد و املاک ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf در ۱۲۸ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس حقوق ثبت اسناد و املاک ویرایش جدید:

تاریخچه ثبت

قبل از زمان ناصرالدین شاه دفاتر شرعیات وجود داشت نزد علما ،که مردم معاملاتشون رو
در دفاتر شرعیات ثبت میکردند.
در زمان ناصرالدین شاه که سفرهای زیادی به خارج از کشور داشت و راهها دور بود و رفت و آمد با سختی انجام میشد، وقتی رفت و آنجا قانونگذاری در فرانسه و انگلیس و جاهای دیگر را دید ،روی آورد به اینکه بیاییم کاری بکنیم که در واقع نزاع و درگیری کمتر شود و اختلافات ملکی بین مردم کمتر بشود.
دستور داد کتابچه ای در مورد قوانین نگارش شد و سعی شد که سبک قانونگذاری آنجا در این قوانین پیاده شود ولی در آن موقع که مجلس نبود خودش دستور داد به چند نفر که کتابچه را تنظیم کنند و خیلی هم پیش خودش فکر میکرد که پیشرفته است بطوریکه در ادعاهایش مینویسد اگر مطابق این قانون رفتار شود تا پنج سال دیگر همه دعاوی در ممالک ایران از جهت اموال و املاک ،موقوف و متروک خواهد شد امیدوار بود با این کتابچه قانون یک همچین وضعیتی به وجود بیاید. بههرحال بعد از پیروزی انقلاب مشروطه و صدور فرمان مشروطیت از طرف مظفرالدینشاه، قانونگذاری در کشور ما وارد مرحله جدید و مدرنی شد.

در ماده ۲۳ قانون تشکیلات عدلیه،نخستین اثر از پیشینه سردفتری مباشرین و دفتر راکد ثبت اسناد و مدیریت ثبت پیشبینی شد و اعلام شد که تکالیف و اختیارات اینها موکول خواهد بود به قانون جدیدی که بعداً تصویب خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.