پاورپوینت درس جرم شناسی با موضوع : یقه سفید ها و یقه آبی ها

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
65kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل تحقیق پاورپوینت درس جرم شناسی با موضوع : یقه سفید ها و یقه آبی ها می باشد که با فرمت ppt در ۱۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت درس جرم شناسی با موضوع : یقه سفید ها و یقه آبی ها:

یقه سفید ها :

مجرمین یقه سفید کسانی هستند که که با سواستفاده از موقعیت و نفوذ اداری خود مرتکب جرایم سوداور غیر خشن می شوند.مهمترین مصادیق جرایم ارتکابی مجرمین یقه سفید عبارتند از :کلاهبرداری ،فساد مالی ،جرایم کاری و استخدامی ،جرایم مربوط به نقض حقوق مصرف کنندگان ،جرایم مربوط به مواد غذایی و دارویی ،جرایم زیست محیطی ،جرایم رایانه ای و جرایم گمرکی.
برخی از جرایم یقه سفیدی بزه دیده مستقیم دارند و برخی بزه دیده مستقیم ندارند ولی به هر حال جامعه و اعضای آن بزه دیده واقع می شوند.از این رو کلیه افراد جامعه باید تشویق به همکاری در مقابله با این جرایم شوند و به اندازه کافی تحت حمایت قانونی واقع شوند.در ایران بیشتر مصادیق جرایم یقه سفیدی جرم انگاری شده ولی تناسب لازم در مقام مقایسه بین مصادیق مختلف این جرم با توجه به آثار انها صورت نگرفته است.

مقصود از مصادیق جرم یقه سفید بیان ان دسته از اعمال خلاف هنجارهای اجتماعی است که به موجب قوانین جزایی جرم شناخته می شود.با این حال مواردی مانند برخورداری از پاداش و مزایای شغلی به صورت ناروا،از مصادیق اعمال ارتکابی مجرمین یقه سفید هستندکه هرچند عنوان جزایی نداشته باشند،شاید آثار زیان بار آن بیشتر از اعمالی باشد که صریحا جرم شناخته شده اند.احصاء مواردی از مصادیق جرم یقه سفید اولا به هیچ وجه جنبه حصری ندارند،ثانیا بیان این مصادیق بدان معنا نیست که جرایم شمرده شده همواره به منزله ی جرم یقه سفید محسوب می شوند.برای نمونه جرم {کلاهبرداری} یکی از جرایمی است که هم توسط مجرمین یقه سفید و هم سایر مجرمین ارتکاب می یابد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.