پاورپوینت درس کارگاه عمومی با موضوع کولیس و ریزسنج

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 5,000 تومان٪38 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل دانلود تحقیق پاورپوینت درس کارگاه عمومی با موضوع کولیس و ریزسنج می باشد که با فرمت ppt در ۱۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت درس کارگاه عمومی با موضوع کولیس و ریزسنج:

کولیس به دلیل داشتن تنوع و سهولت در اندازه گیری یکی از مهمترین ابزارهای اندازه گیری می باشد که دقت اندازه گیری آن از خط کش معمولی بیشتر است لذا به طور معمول در انواع کارگاه ها و آزمایشگاهها یافت می شود.البته میزان دقت کولیس به چگونگی درجه بندی ورنیه آن بستگی دارد. کولیس ها بر دو نوع اند : دیجیتال و ساده که دارای تقسیمات بر حسب میلی متر و اینچ هستند. کولیس دیجیتال با بیشترین دقت برایتاناندازه ها را نمایش می دهد. تفاوت دیگر کولیس ها در طول خط کش آنها می باشد.

از کولیس برای اندازه گیری طول، قطر داخلی، قطر خارجی و عمق استفاده می شود. کولیس از ترکیب یک خط کش مدرج و یک ورنیه متحرک درست شده است .خط کش ورنیه دارای دو شاخک است شاخک های کوچک برای اندازه گیری قطر داخلی و شاخک های بزرگ برای اندازه گیری قطر خارجی اجسام بکار می رود.

خواندن عدد از روی کولیس در دو بخش انجام می شود فرض کنید که قطعه ای را با کولیس اندازه گرفتید، در این زمان فک های ثابت و متحرک به اندازه قطعه از هم باز می شود، عدد مورد نظر از دو بخش تشکیل می شود، یک بخش اندازه اصلی و بخش دیگر کسر درجات آن است. وقتی این دو اندازه را با هم جمع کنید، مقدار اصلی قطعه ما بدست می اید.
مرحله اول: نخست باید ببینید صفر ورنیه از چه عددی روی خط کش اصلی گذشته است، عدد خط کش اصلی را یادداشت کنید…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.