پاورپوینت روانشناسی رشد کودک بر اساس کتاب روانشناسی رشد

پاورپوینت روانشناسی رشد کودک بر اساس کتاب روانشناسی رشد
نوع فایل
ppt
حجم فایل
608KB
نویسنده
دسته بندی
4,900 تومان

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت روانشناسی رشد کودک بر اساس منبع و کتاب روانشناسی رشد(از لقاح تا کودکی) مؤلف: لورا ای. بِرک مترجم: یحیی سید محمدی انتشارات: ارسباران می باشد که با فرمت ppt در ۴۷ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت روانشناسی رشد کودک بر اساس کتاب روانشناسی رشد متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۱۰

جان لاک در قرن هفدهم، فلسـفه ای را به ارمـغان آورد که بر آرمان های عزت و شرف انسان تأکید داشت. او کودک را به صورت لوح سفید در نظر داشت. طبق این دیدگاه، کودکان ذاتاً شرور نیستند.

به نظر «جان لاک» کودکان در ابتدا هیچ چیزی نیستند، و شخصیتِ آنها را تجربه ها شکل می دهند.

والدین را به صورت مربی های منطقی توصیف کرد که می توانند فرزند خود را به هر صورتی که دوست داشته باشند، از طریق آموزشِ سنجیده، الگوی کارآمد، و دادن پاداش برای رفتار خوب، شکل دهند. فلسفه او باعث شد که  خشونت نسبت به کودکان به مهربانی و دلسوزی تبدیل شود.

محتوای اسلاید ۲۱

«فروید» بنیان گذار دیدگاه «روان کاوی» معتقد است افراد، یک رشته مراحلی را می گذرانند که در آنها با تعارض هایی بین سایق های زیستی و انتظارات اجتماعی روبه رو می شوند.

نحوه ای که این تعارض ها حل می شود، توانایی افراد را در آموختن، کنار آمدنِ با دیگران، و مقابله کردن با اضطراب، تعیین می کند.

محتوای اسلاید ۲۸

” اریکسون در نظریه روانی– اجتماعی“ خود بر این امر تأکید کرد که«خود» صرفاً بین تکانه های نهاد و درخواست های «فراخود» میانجی گری نمی کند. بلکه «خودِ» کودک در هر مرحلۀ رشد، نگرش ها و مهارت هایی کسب می کند که او را عضو فعال و مؤثر جامعه می سازد. او معتقد بود رشدِ بهنجار را باید در رابطه با شرایط زندگی هر فرهنگ در نظر گرفت.

اریکسون بر پیامدهای روانی– اجتماعی رشد تأکید کرد. در هر مرحله، یک تعارض روانی مهم حل می شود. اگر پیامد آن مثبت باشد، افراد نگرش ها و مهارت هایی را کسب می کنند که به آنها امکان مشارکت سازنده در جامعه را می دهد.

فهرست و عناوین پاورپوینت روانشناسی رشد کودک:

منبع
منظور از رشد در دوره کودکی چیست؟
شالوده تاریخی فلسفه کودکی
رشد پیوسته است یا ناپیوسته؟
یک دوره رشد یا چند دوره رشد وجود دارد!!!
تأثیر نسبی طبیعت و تربیت
پهنه عمر، دیدگاهی متعادل (Life Span)
ضعف نظریه فروید
نظریه رفتارگرایی
رفتارگرایی سنتی (شرطی‌سازی کلاسیک)
نظریه یادگیری اجتماعی
دیدگاه‌های نظری جدید در زمینه رشد
رویکرد پردازش اطلاعات
کردارشناسی

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید