پاورپوینت فصل دهم: بودجه بندی سرمایه ‏ای حسابداری مدیریت دکتر شباهنگ

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
350KB
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل کامل ترین و باکیفیت ترین پاورپوینت فصل دهم: بودجه بندی سرمایه ‏ای کتاب حسابداری مدیریت دکتر رضا شباهنگ می باشد که با فرمت ppt در ۴۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

کتاب حسابداری مدیریت تألیف شباهنگ جزو مهم ترین منابع درس حسابداری مدیریت برای رشته های مجموعه مدیریت و حسابداری در سطح کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دهم این کتاب با عنوان بودجه‏ بندی سرمایه ‏ای بوده و در ۴۹ اسلاید طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درس حسابداری مدیریت در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و حسابداری مورد استفاده قرار گیرید.

پاورپوینت فصل دهم: بودجه بندی سرمایه ‏ای حسابداری مدیریت دکتر رضا شباهنگ

مقدمه:

بودجه بندی سرمایه‏ای:عبارت است از فرآیند تصمیم گیری برای تعیین مخارج سرمایه ای در دوره بودجه است.

بودجه‏بندی سرمایه‏ای فرآیند تشخیص، ارزیابی، طرح ریزی و پشتیبانی مالی پروژه‏های عمده سرمایه‏گذاری در واحد تجاری –تولیدی

است.

تصمیمات مربوط به توسعه تسهیلات تولید، تهیه ماشین آلات جدید، خرید کامپیوتر یا تغییر دکوراسیون ساختمان اداری

بودجه‏بندی سرمایه‏ای نقش عمده‏ ای را در موفقیت بلند مدت واحد اقتصادی ایفا می‏کند.

ویژگیهای بودجه‏بندی سرمایه‏ای:

۱) اغلب پروژه های سرمایه ای، تخصیص منابع عمده ای را ایجاب میکند، که نیاز به مصرف مبالغ هنگفتی دارد که اغلب از سود خالص یک دوره مالی بیشتر است.بنابراین خرید وسایل با صرف مبالغ کم(اگر چه عمر طولانی داشته باشد) به عنوان پروژه سرمایه‏ای در نظر گرفته نمیشود.

۲) تصمیمات بودجه بندی سرمایه ای معمولا موجب ایجاد تعهدات بلند مدت میشود زیرا پروژه‏های‏ مورد‏بررسی اغلب عمر مفید بیشتر از یک سال(برخی موارد ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال) دارند.هر چه عمر مفید پروژه‏ای بیشتر باشد پیش بینی درآمدها،‏ مخارج یا صرفه جویی در مخارج آتی آن مشکل‏تر است.هر چه طول عمر مفیدپروژه‏ای بیشتر باشد، دقت برآوردهای مربوط به آن کمتر خواهد بود.

۳) تصمیمات بودجه‏بندی سرمایه‏ای، بر تصمیم‏گیریهای کلی تری در مورد هدفها و سیاستهای بلند مدت واحد تجاری-تولیدی مبتنی است.این سیاست ها نیز با رشد و توسعه، بازاریابی، سهم فروش واحد تجاری در صنعت مربوط و سایرمسئولیت ها ارتباط دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.