پاورپوینت فصل دوم کتاب سیاست گذاری آموزشی لس بل

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
350KB
نویسنده
دسته بندی
12,000 تومان 8,800 تومان٪27 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی،محصول مورد نظر دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت فصل دوم کتاب سیاست گذاری آموزشی (فرآیند، موضوعات و تاثیرگذاری) نوشته لس بل و هوارد استیونسون ترجمه فاطمه حمیدی فر، سعید برومندفر، مارل مسعودی می باشد که با فرمت ppt در ۲۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت فصل دوم کتاب سیاست گذاری آموزشی لس بل:

فصل دوم:
بررسی خاستگاه های تدوین سیاست

مقدمه

›در واقع سیاست های زیادی که توسط موسسات آموزشی مستقل در بخش‌های دولتی و خصوصی تجربه می شوند مستقیماً از قوانین و دستورالعمل های دولتی ناشی می‌شوند.

› نکته‌ای که با توصیف دای ۱۹۹۲ از تحلیل سیاست به عنوان مطالعه آنچه دولت ها انجام میدهند و چرایی آن منطبق است.  علاوه بر این گرایش به تمرکز سیاست که در بسیاری از کشورها مشهود است بر لزوم بازتاب نقش محوری دولت مرکزی در شکل‌گیری سیاست تاکید کرده است

›با این حال پیوند بین سیاست دولت و اجرای آن توسط نهادها پیچیده باقی مانده و از این رو مهم است که درک وسیع‌تری از دولت ایجاد شود که کاربردهای بی‌شمار و اهداف فعالیت دولت را تصدیق می‌کند.

 دولت و توسعه سیاست:

› مفهوم یک رویکرد کثرت گرا در مورد سیاستگذاری که در فصل یک معرفی شد می تواند در یک رویکرد نظری گسترده‌تری برای تحلیل نقش و هدف دولت مدنظر قرار گیرد. رویکردهای کثرت گرایانه به دولت و توسعه سیاست تمایل به نشان دادن گفتمان غالب در بسیاری از تحلیل های سیاست را دارند.

› اما ارتباط این گونه تحلیل ها توسط تعدادی از عوامل محدود شده است که مهمترین آنها تمرکز تقریباً منحصر به فرد بر سیستم لیبرال دموکراتیک غربی میباشد.

›تفسیرهای کثرت گرایانه از دولت مدرن بر نقش نهادهای دولتی در بازنمایی و آشتی دادن منافع رقیب و گاه متناقض در جامعه تاکید دارد در جوامع مدرن که مشارکت گسترده در نهادهای دموکراتیک عملی نیست باید نهادهایی توسعه یابند که بتوانند تمایل به منافع متنوع را ابراز کنند و ساز و کارهایی برای رفع تنش بین گروه های ذینفع فراهم کنند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.