پاورپوینت و خلاصه فصل سوم کتاب تکنولوژی آموزشی دکتر وحیده علیپور

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
350KB
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان 6,800 تومان٪31 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل پاورپوینت و خلاصه فصل سوم + نیمی از فصل چهار از کتاب تکنولوژی آموزشی (رشته علوم تربیتی) نوشته دکتر وحیده علیپور ، احمد فتح اللهی و فتانه حسنی جعفری دانشگاه پیام نور می باشد که با فرمت ppt در ۲۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

فهرست پاورپوینت و خلاصه فصل سوم کتاب تکنولوژی آموزشی دکتر وحیده علیپور:

 فصل ۳

تاریخچه و سیر تحول تکنولوژی آموزشی در ایران و جهان

پیدایش و تحول تکنولوژی در سه دوره

سیر و تحول تکنولوژی از دیدگاه زنگنه

راهبرد های آموزشی مبتنی بر سازنده گرایی ها

ارتباط گرایی در تکنولوژی آموزشی

مراحل تاریخچه تکنولوژی آموزشی در جهان

تاریخچه تکنولوژی آموزشی در ایران

 فصل ۴

محور های مطالعاتی و حرفه ای تکنولوژی آموزشی

طراحی آموزشی

تاریخچه طراحی آموزشی

روش سازماندهی محتوا :

نظریه های یادگیری و طراحی آموزشی 

تاثیرات رفتارگرایی بر طراحی آموزشی به ۶ طبقه

اصول و پیش فرض هایی رفتارگرایی برای طراحی آموزشی 

الگو های طراحی آموزشی رفتارگرا: الگوی ADDIE

الگوی دیک و کری شامل ده مرحله است

رویکرد نظام مند بیانگرنفشی که محیط در یادگیری ایفا می کند که شامل ۱۰ مرحله است

رویکرد شناختی و طراحی آموزشی 

الگو های طراحی آموزش شناخت گرا

بخشی از متن فایل

فصل ۳

پیدایش و تحول تکنولوژی در سه دوره

۱) تکنولوژی ابزاری: در این دوره رسانه ها ، ابزاری غنی تر کردن آموزش های سنتی هستند .

۲) تکنولوژی نظام ها: در این دوره رسانه ها جزئی از نظام های تشکیل شده از انسان را بزارند و برای آموزش عملکردهای خاص به کار می روند .

۳) تکنولوژی متفکرانه : دارای ۴ خصوصیات هستند :

۱) به رسمیت شناختن انواع دانش حاصل از منابع علمی وسنتی و دانش های حاصل از تجربه

۲) مقدم دانستن دانش نظری بر دانش عملی

۳) به کارگیری انواع دانش بر اساس دیدگاه ارزش شناختی مشخص

۴) متفکرانه بودن درباره ی تکنولوژی

سیر و تحول تکنولوژی از دیدگاه زنگنه :

رفتار گرایی : بعد نرم افزاری که به رفتارگرایی بر دانش مستقل از ذهن شاگرد تاکید می کرد و وظیفه ی آموزش را انتقال دانش به ذهن شاگرد و ارزشیابی را میزان دقتشان می دانست . مهم ترین پیامد های این رویکرد ، هدف های رفتاری ، آزمون های وابسته به معیار تقویت ، تحلیل محتوا ، ارائه بازخورد هستند …

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.