پاورپوینت فصل چهارم کتاب اختلال های یادگیری هالاهان ترجمه علیزاده

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 10,000 تومان٪50 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این پست پاورپوینت فصل چهارم کتاب اختلال های یادگیری هالاهان کافمن ترجمه علیزاده می باشد که با فرمت ppt در ۳۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت فصل چهارم کتاب اختلال های یادگیری هالاهان ترجمه علیزاده 

چگونه دیدگاه های متخصصان نسبت به والدین تغییر کرده است؟

دیدگاه متخصصان درباره نقش والدین کودکان با ناتوانی به طور چشمگیری تغییر یافته است. نظریه سازمان دهی عصب شناختی دراواخر دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ نمونه ای است از اینکه چگونه والدین گاهی اوقات به خاطر مشکلات یادگیری فرزندانشان سرزنش می شدند. این نظریه معتقد است دستکاری اندام های کودکان با ناتوانی های یادگیری از بیرون، ظاهرا مسیرهای آسیب دیده مغز را درمان می کند و توانایی خواندن این کودکان را افزایش می دهد . تحقیقات در اثربخشی این روش درمانی شکست خورده اند، بلکه همچنین به aخاطر فشار بیش از اندازه ای که این روش برای کنترل دقیق درمان بر والدین وارد می کند، شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است.

در سال ۱۹۶۸ سازمان های متعدد والدین و متخصصان، فهرستی از انتقادهای وارد به این روش را ارائه کردند که به شرح ذیل می باشند :

.روش های تبلیغاتی…به نظر می رسد والدین را در وضعیتی قرار می دهد که نمی توانند چنین درمانی را بدون زیر سوال بردن انگیزه و شایستگی شان به عنوان والدین رد کنند.

.رژیم تجویز شده پر زحمت و سخت است… به گونه ایی که آنها را به غفلت از نیازهای سایر اعضای خانواد سوق می دهد.

.به این امر تاکید شده است که اگر درمان با همان جدیتی که تجویز شده اجرا نشود، توان بالقوه کودک آسیب خواهد دید و هر تلاشی که با جدیت کامل انجام نشود، بی فایده است.

این برنامه درمانی به خاطر زیر سوال بردن رفتار والدین مشهور شده، ولی می توان استدلال کرد که چنین دیدگاهی در آن زمان غیر معمول نبوده است.بسیاری از متخصصان از جمله معلمان، والدین را مورد کم لطفی قرار می دادند و به جای تمرکز بر ویژگی مثبت آنها که می توانست در رشد کودکشان نقش داشته باشد بر روی ویژگی منفی آنها تمرکز می کردند.

با این حال ،امروزه متخصصان مجرب دریافته اند که والدین می توانند نقش مهمی در کمک به برآوردن نیازهای کودکان با ناتوانی ایفا کنند.بدون شک والدینی نیز وجود دارند که به پیشرفت کودکانشان آسیب می رسانند اما معلمان و والدین بیش از بیش برای کمک به دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری با یکدیگر همکاری می کنند و این همکاری رو به افزایش است. دست کم چند دلیل برای این تغییر موضع به سوی رابطه کاری مثبت وجود دارد : تشخیص اثرات متقابل و تصویب قوانین فدرال که به والدین فرصت های مشارکت بیشتری داده است .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.