پاورپوینت مشکلات زنان در جامعه

پاورپوینت مشکلات زنان در جامعه
نوع فایل
ppt
حجم فایل
73kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

پاورپوینت مشکلات زنان در جامعه

کاربران عزیز ، در این بخش پاورپوینت مشکلات زنان در جامعه در ۱۵ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

بخشی از متن پاورپوینت :

بنابر باور بسیاری از صاحب نظران، انسان، محور توسعه پایدار است و جامعه ای می تواند توسعه یابد که همه افراد آن، ظرفیت توسعه پذیری را داشته باشند و راه ها و روش های مناسب برای حصول توسعه پایدار را بیابند. بنابراین، تا زمانی که به زنان کشورمان به عنوان نیمی از نیروی انسانی در روند توسعه، توجّه کافی مبذول نگردد، تحقّق این آرمان، آرزویی محال به نظر می رسد.

بررسی قوانین موجود، اعم از قانون اساسی و سایر قوانین، نشان می دهد که زنان ایران، مشکل اساسی ای از لحاظ قانونی ندارند؛ لکن عوامل اقتصادی، فرهنگی و سنّتی ویژه ای، در قالب قوانین نانوشته، مانع مشارکت کامل زنان در روند توسعه و استفاده از مزایای توسعه اند.

اشتغال زنان

زنان، از اوّلین پگاه حیات جمعی بشر، در تمام عرصه های اجتماعی، نقشی مؤثّر و تعیین کننده داشته اند و براساس نظر بسیاری از محقّقان و مردم شناسان، سنگ بنای تمدّن های مادی جوامع در پی فراگیری کشاورزی و زراعت توسط زنان نهاده شده است و شاید بتوان گفت که تداوم، پیشرفت و تکامل جامعه اولیه انسانی، بیشتر مدیون تلاش ها، کوشش ها، مجاهدت ها و زحمات بی دریغ زنان بوده است تا مردان!

در جوامع گوناگون و در بین افراد مختلف، انگیزه های بسیاری، زنان را به بازار کار می کشاند که در این جا به مهم ترین آنها (که بالاخص در جامعه ما می تواند مطرح باشد)، اشاره ای کوتاه خواهیم داشت:

۱ . انگیزه های اقتصادی

یکی از شایع ترین دلایل اشتغال زنان، نه تنها در ایران، بلکه در جوامع مختلف، کمک به وضعیت اقتصادی همسر و خانواده است. بالا بودن هزینه ها و تنوّع نیازها و خواسته های خانواده، معمولاً مانع از آن است که درآمد مرد به تنهایی از عهده اداره خانوار برآید. این نیاز، مخصوصاً در شرایط نابه سامانیِ اقتصادی، بیشتر ضرورت می یابد و موجب روی آوردن زنان، به انواع و اقسام کارهای دست پایین، با مزد بسیار کم می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.