کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش بصورت خلاصه

کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش بصورت خلاصه
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
10mb
نویسنده
7,000 تومان

کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش بصورت خلاصه

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش می باشد که با فرمت پاورپوینت و پی دی اف در ۱۹۸ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

این کتاب که حاوی مفاهیم تکنولوژی آموزشی است برای استفاده دانشجویان رشته علوم تربیتی، به خصوص گرایش تکنولوژی آموزشی برای درس «مقدمات تکنولوژی آموزشی» به ارزش ۳ واحد تهیه شده و میتوان از آن به منزله منبع فرعی در درسهای «اصول طراحی پیامهای آموزشی»، «آموزش با روش مبتنی بر سیستمها» و «اصول طراحی نظامهای آموزشی» در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز استفاده کرد. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، معلمان، مدیران و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت نیز از آن استفاده کنند.

فصل اول: کلیات
فصل دوم: آماده‌سازی
فصل سوم: طراحی
فصل چهارم: اجرا و ارزشیابی

بخشی از متن خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش:

فصل اول : کلیات

تعریف تکنولوژی

این واژه از کلمه تکنولوژیا در یونانی به معنای انجام سیستماتیک یک هنر یا حرفه گرفته شده است.
فن به معنای مهارت های عملی مانند دانستن فن و انجام دادن است.

تکنولوژی به معنای به کارگیری مستدل یا منطقی دانش است.

تکنولوژی به معنای هرگونه مهارت عملی است که در آن از نتایج دانش و یافته های علمی استفاده می شود.

تکنولوژی به معنای دانش کاربردی در مقابل علم محض است.

از دو کلمه “تکنیک” به معنای انجام دادن ماهرانه هر کار و “لوژی” به معنای علم و دانش است.

تعریف آموزش از دیدگاه های مختلف

دوبوا آموزش را مرتب و منظم کردن دقیق محیط فراگیر به منظور دستیابی نتایج مورد نظر در  وضعیت ها ی مشخص تعریف کرده است.

برونر معتقد است در آموزش باید به ۴ سوال مهم پاسخ داده شود:‌

پیش فرض ها و پیش دانسته ها کدامند؟

برای یادگیری بیشتر ساختار و ترکیب موضوع یادگیری باید به چه صورتی باید باشد؟

ترتیب و توالی مواد یادگیری برای تسهیل در یادگیری چگونه است؟

کاربرد تشویق، تنبیه و بازخورد برای دستیابی به اهداف آموزشی به اهداف آموزشی به چه نحو است؟

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید