پرسشنامه استاندارد عدالت زناشویی محقق ساخته

پرسشنامه استاندارد عدالت زناشویی محقق ساخته
نوع فایل
word
حجم فایل
26kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

کاربران گرامی محتوای این فایل ، پرسشنامه استاندارد عدالت زناشویی (محقق ساخته)، در قالب word و در ۱۰ صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده می باشد . امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

پرسشنامه محقق ساخته عدالت زناشویی

پرسش نامه ۲۶ سوالی است که این پرسش نامه اقتباسی از چهار پرسش نامه حدود فعالیت و نقش (مایکلز و همکاران، ۱۹۸۴)، ادراک انصاف بنجامین (۲۰۰۶)، ادراک عدالت و برابری در کارهای خانگی فریسکو و ویلیامز (۲۰۰۳) و پرسش نامه چند آیتمی ترامپسون و همکاران (۱۹۸۱) می‌باشد. این پرسشنامه که به صورت چند آیتمی ساخته شده‌است دارای ۴ خرده مقیاس می‌باشد و در سوالات هر خرده مقیاس دو سری سوال که یکی سری مفهوم برابری و دیگری احساس عدالت را می‌سنجد آورده شده‌است.

پایایی پرسشنامه

از آ‌ن‌جا که این پرسش نامه دو مفهوم برابری و عدالت را می‌سنجد و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نمره عدالت وارد تحلیل شده‌است. برای بدست آوردن پایایی این پرسش نامه محقق نمرات عدالت را وارد تحلیل کرده و پایایی پرسش نامه را از طریق آلفای کرونباخ در اجرای پایلوت بر روی ۴۰ نفر(۲۰ زوج) که در کارگاه‌های آموزش خانواده در بهزیستی شهر بندرعباس برگزار شده بود ۸۰% به‌دست آورده‌است. و برای خرده مقیاس‌ها نیز پایایی آلفا به شکل جداگانه محاسبه شده که در مولفه عدالت در تقسیم مسئولیت‌های خانواده ۷۶%؛ عدالت در تقسیم قدرت ۸۲%؛ عدالت در احترام به اطرافیان یکدیگر ۸۱% و عدالت در توجه به نیازهای یکدیگر %۸۱ به‌دست آمده است….

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

تعداد گویه ها : ۲۶

تعداد مولفه : ۴ مولفه

(«عدالت در تقسیم مسئولیتهای خانواده»، «عدالت در قدرت»، «عدالت در احترام به اطرافیان»، «عدالت در توجه به نیازها»)

روایی و پایایی : دارد

نحوه نمره گذاری : دارد

منبع : دارد

نوع فایل :word و قابل ویرایش

تعداد صفحات : ۱۰

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.