پرسشنامه و آزمون عزت نفس کوپر اسمیت

پرسشنامه و آزمون عزت نفس کوپر اسمیت
نوع فایل
word
حجم فایل
26kb
نویسنده
دسته بندی
3,000 تومان

کاربران گرامی ،در این پست پرسشنامه و آزمون عزت نفس کوپر اسمیت با فرمت ورد با کیفیت عالی در ۴ صفحه آماده دانلود شده است.

تست عزت نفس کوپر اسمیت SEI یا Cooper Smith Self Esteem Inventory در مراکز مشاوره معتبر در دنیا برای سنجش عزت نفس مورد استفاده قرار می‌گیرد . تست SEI نشان می‌دهد که یک فرد تا چه اندازه خود را ارزشمند، پر اهمیت و توانا می‌داند و ادراک و عقیده‌ای را که نسبت به خود دارد، می‌سنجد.

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI) شامل ۵۸ ماده است که احساسات، عقاید یا واکنش‌های فرد را توصیف می‌کند.

کوپر اسمیت مقیاس عزت نفس خود را بر اساس تجدید نظری که بر روی مقیاس راجرو دیموند (۱۹۵۴) انجام داد تهیه کرد . این مقیاس داردای ۵۸ ماده است که ۸ ماده آن یعنی شماره های ۶-۱۳-۲۰-۲۷-۳۴-۴۱-۴۸-۵۵ دروغ سنج است. در مجموع ۵۰ ماده آن بر ۴ خرده مقیاس عزت کلی، عزت نفس اجتماعی(همسالان)، عزت نفس خانوادگی(والدین) و عزت نفس تحصیلی(آموزشگاه) تقسیم شده است.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه

منظور از عزت نفس آن است که افراد در باره خود چکونه فکر می کنند ،چقدر خود را دوست دارند و از عملکردشان راضی هستند و به خصوص احساس آنان از نظر اجتماعی و تحصیلی درباره خود چگونه است و میزان هماهنگی و نزدیکی خود ایده آل و خود واقعی آنها چقدر است .

مقیاس پرسشنامه

ماده های این مقیاس از نظم لغوی برای کودکان ۸-۱۰ ساله نوشته شده است ولی می توان با دوراره نویسی و تغییرات لغوی آن را براس سنین مختلف مورد استفاده قرار داد.

شیوه نمره گذاری این آزمون به صورت صفر و یک است به این معنا که ماده های شماره ۱۴-۱۸-۱۹-۲۱-۲۳-۲۴-۲۸-۲۹-۳۰-۳۲-۳۶-۴۵-۵۷-۲-۴-۵-۱۰ پاسخ بلی یک نمره و پاسخ خیر صفر می گیرد.و بقیه سوالات به صورت معکوس، پاسخ خیر یک نمره و پاسخ بلی صفر می گیرد.

بدیهی است که حداقل نمره ای که فرد ممکن است بگیرد صفر و حداکثر ۵۰ خواهد بود. چنانچه پاسخ دهنده از ۸ ماده دروغ سنج بیش از ۴ نمره بیاورد بدان معنی است که اعتبار آزمون پایین است و آزمودنی سعی کرده است خود را بهتر از چیزی که هست جلوه دهد.

پرسشنامه و آزمون عزت نفس کوپر اسمیت

پایایی و روایی: دارد

ابعاد (مولفه): دارد

نوع فایل: ورد

منبع: دارد

تفسیر و نمره گذاری: دارد

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید