کامل ترین خلاصه کتاب مبانی جغرافیای سیاسی مجتهدزاده بهمراه نمونه سوالات

کامل ترین خلاصه کتاب مبانی جغرافیای سیاسی مجتهدزاده بهمراه نمونه سوالات
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب مبانی جغرافیای سیاسی تالیف پیروز مجتهدزاده با فرمت pdf در ۳۰ صفحه بهمراه نمونه سوالات می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

کامل ترین خلاصه کتاب مبانی جغرافیای سیاسی مجتهدزاده 

نمونه سوالات امتحانی درس مبانی جغرافیای سیاسی با پاسخنامه

این کتاب برای دانشجویان رشته جغرافیا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان یکی از منابع درس «نظریه‌ها و مفاهیم جغرافیای سیاسی و ژئوپولیتیک» به ارزش ۲ واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، کلیه علاقه‌مندان به جغرافیای سیاسی نیز از آن بهره‌مند شوند.

جغرافیای سیاسی و در بطن آن ژئوپلیتیک یکی از مهم‌ترین و کاربردیترین شاخه‌های جغرافیای انسانی است. در نخستین برخورد با مباحث جغرافیای سیاسی و سیاست جغرافیایی (ژئوپلیتیک) توجه به این اصل شایان اهمیت است که این مباحث از روابط جغرافیا و سیاست سخن میگوید. جغرافیای سیاسی، جغرافیای برگرفته از سیاست است به عبارتی دیگر جغرافیای سیاسی نقش تصمیم‌گیریهای سیاسی را بر جغرافیا مطالعه میکند اما بررسی نقش جغرافیا در تصمیم‌گیری های سیاسی موضوع مورد مطالعه ژئوپلیتیک محسوب می شود. بنابراین، بر اساس این تعریف کلی از دو مفهوم بالا که اکثر جغرافیدانان سیاسی در ایران و جهان نیز مؤید آن هستند، مقیاس مطالعات علمی جغرافیای سیاسی و ژئوپولیتیک از کوچکترین واحد سیاسی فضا (روستا، شهر) تا بزرگترین واحدهای سیاسی فضا از جمله کشورها، سازمانهای سیاسی بین‌المللی و قاره‌ها را در برمیگیرد. کتاب حاضر در دو بخش و هشت فصل به موضوعات پیرامون مطالب فوق می‌پردازد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.