اهمیت آزمایشهای سرولوژی در تشخیص بیماری با فرمت پاورپوینت

اهمیت آزمایشهای سرولوژی در تشخیص بیماری با فرمت پاورپوینت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,800 تومان

کاربران گرامی ،در این بخش پاورپوینت اهمیت آزمایشهای سرولوژی در تشخیص بیماری با فرمت ptt در حجم ۴۰ اسلاید قابل ویرایش آماده گردیده است که پس از پرداخت انلاین،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت اهمیت آزمایشهای سرولوژی در تشخیص بیماری،بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۲

اهمیت سرولوژی

بهترین وسیله تشخیص یک بیماری عفونی جدا کردن میکروب از بیمار و مشخص کردن ان است. ولی دراکثر موارد این کار به عللی از جمله عدم مراجعه به موقع بیمار نزد پزشک مصرف داروهای ضدمیکروبی ویا مشکلات مربوط به جدا کردن کشت میکروب از بیمار بسیارمشکل میباشد وتشخیص بیماری نیز با مشکل مواجه می شود . در این گونه موارد بهترین وسریعترین راه تشخیص بیماری جستجوی انتی بادی اختصاصی ضد میکروب در سرم بیمار است .

اهمیت ازمایشهای سرولوژی بیشتر در تغییراتی است که در عیار یا تیتر انتی بادی در طول مدت بیماری صورت میگیرد و پزشک میتواند از روی این تغییرات درمان بیماری را تحت کنترل داشته باشد به عبارت دیگر چنانکه تیتر انتی بادی در یک بیماری پس از مدتی که از درمان ان گذشته است درمقایسه با تیتر انتی بادی در مرحله حاد بیماری کاهش یافته باشد نشان دهنده تشخیص و درمان صحیح بیماری و برعکس افزایش تیتر انتی بادی نشان دهنده پیشرفت بیماری است ، بر همین اساس ازمایشهای سرولوژی را باید حداقل در دو نوبت به فاصله یک تا دو هفته انجام داد و تیتر انتی بادی بیمار را اندازه گیری و مقایسه نمود.

این کار خصوصا در مواردی که نتیجه ازمایش مشکوک است و با وضعیت بالینی بیمار مطابقت ندارد درضروری   می باشد . سن و سابقه بیمار، زمان واکسیناسیون ، وضعیت جغرافیایی ، محیط، شغل بیمار، قرابت یا تشابه انتی ژنی ، نقص سیستم ایمنی فرد ، مصرف داروها ومرحله بیماری در تفسیر ازمایشهای سرولوژی حائز اهمیت است.

محتوای اسلاید ۲۸

آنتی ژن RPR یک سوسپانسیون کاردیولیپین حاوی ذرات بسیار ریز شارکول است. این آنتی ژن یک آنتی بادی ضد چربی را شناسایی می کند که به آن رآژین می گویند. رآژین در بیماران سیفلیسی و نیز گاهی در سرم بیماران مبتلا به دیگر بیماریهای حاد یا مزمن یافت می شود. هر گاه نمونه ای حاوی رآژِین ها باشد، یک فلوکولاسیون آنتی ژن بوجود می آید که ذرات شارکول را کواگول کرده و کلامپهای سیاه به اندازه های مختلف بر حسب تیتر آنتی ژن بوجود می آورد. با نمونه های فاقد رآژین هیچ واکنشی پدید نمی آید و یک سوسپانسیون یکنواخت خاکستری رنگ بر جا می ماند.

معرفها و اجزاء کیت:

سوسپانسیون آنتی ژن RPR، ویال تقسیم کننده آنتی ژن، سر سوزن که هر قطره آن معادل ۱۶/۰ میلی لیتر است. پیپت برای انتقال و هم زدن سرم یا پلاسما، اسلاید

احتیاط:

نمونه باید از بیمار در حالت ناشتا گرفته شود. سرمهای لیپیک ممکن است واکنش کاذب نشان دهند. با نمونه واضحاً همولیز شده آزمایش انجام نشود. نمونه های آلوده دور انداخته شوند. نیازی به غیر فعال کردن سرم نیست.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید