کتاب اصول حسابرسی جلد ۱ افسانه رفیعی(فصل اول)

کتاب اصول حسابرسی جلد ۱ افسانه رفیعی(فصل اول)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

در این بخش پاورپوینت فصل اول کتاب اصول حسابرسی جلد ۱ افسانه رفیعی _ الهام حمیدی _ ناصر مکارم سازمان حسابرسی با عنوان تقاضا برای حسابرسی ، سایر خدمات اطمینان بخشی و خدمات مرتبط در ۲۲ اسلاید قابل ویرایش آماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت فصل اول کتاب اصول حسابرسی جلد ۱ :

مقدمه :

  • تصمیم گیرندگان خواستار حسابرسی صورتهای مالی هستند زیرا حسابرسی ، ارزش افزوده دارد : یعنی حسابرسی خطر اطلاعات را کاهش می دهد ( احتمال اینکه اطلاعات صورتهای مالی حاوی تحریف با اهمیت باشد را کم می کند ) در نتیجه هزینه سرمایه شرکت نیز کاهش می یابد ( یعنی موجب کاهش هزینه جذب سرمایه و منابع مالی برای شرکت می شود)
  • سوال : با توجه به اینکه موسسه حسابرسی آرتور اندرسون حسابرس شرکتهای انرون و ورلدکام بود چرا مانع بروز تقلبها و کاهش خطر اطلاعات در این شرکتها نشد و باعث بروز رسواییهای جبران ناپذیری شد البته این تخلفات در نهایت توسط حسابرسان کشف شد.
  • این رسوایی ها باعث شد که حرفه حسابرسی هر روز قاهده مند تر و منضبط تر عمل نماید این امر از طریق سازوکارهای مثل :
  • استانداردهای حسابرسی
  • آیین رفتار حرفه ای

ارزش افزوده :

صورتهای مالی دارای محتوای اطلاعاتی هستند که باعث ایجاد مزیت اطلاعاتی می شوند و این مزیت اطلاعاتی منافع اقتصادی به دنبال خواهد داشت پس حسابرسی با اعتبار بخشی ارزش افزوده دو چندان می نماید .

تعریف حسابرسی :

حسابرسی : فرایندی است که با گرد آوری و ارزیابی شواهد درباره اطلاعات ، میزان مطابقت آن اطلاعات با معیارهای تعیین شده را مشخص و گزارش می کند . حسابرسی باید توسط فردی با صلاحیت و مستقل انجام شود

.۱ فرایند :

مجموعه اقدامات و عملیات  متوالی جهت انجام امور حسابرسی به منظور دستیابی به هدف مشخص حسابرسی یک واحد تجاری انتفاعی یا غیر انتفاعی را فرایند گویند

.۲ اطلاعات :

به منظور انجام حسابرسی ، باید اطلاعاتی به شکل قابل رسیدگی وجود داشته باشد اطلاعات به شکلهای مختلفند که حسابرسان معمولا به حسابرسی اطلاعات کمی که همان صورتهای مالی است می پردازند البته حسابرسی به اطلاعات ذهنی تر هم متمایل می شود که از جمله : ارزیابی اثر بخشی سیستمهای رایانه ای یا کارایی فعالیتهای تولیدی

.۳ گردآوری و ارزیابی شواهد :

شواهد اطلاعاتی هستند که حسابرس برای تعیین مطابقت اطلاعات ارائه شده با معیارهای توافق شده مورد استفاده قرار می دهد یعنی ( شواهدی که حسابرسی جمع آوری می کند تا اطلاعات ارائه شده را مطابقت نماید)

انواع شواهد :

داده های الکترونیکی و مستندات درباره معاملات

مکاتبات با افراد برون سازمانی

مشاهدات حسابرس

اظهارات شفاهی صاحبکار

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید