کتاب شناخت مایکل پورتر در ۹۰ اسلاید قابل ویرایش

کتاب شناخت مایکل پورتر در ۹۰ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
9mb
نویسنده
دسته بندی
7,000 تومان

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت کتاب شناخت مایکل پورتر در ۹۰ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت کتاب شناخت مایکل پورتر در ۹۰ اسلاید قابل ویرایش، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۵

پیشی گرفتن از رقبا استراتژی نیست

اولین آتش رگبار در ماجرایی به نام جنگ تخت خواب هتل ها شناخته می شود، در سال ۱۹۹۹ آغاز شد. پس از یکسال آزمایش بر روی تشک ها، بالش ها، پارچه های روتختی و سرمایه گذاری بالغ بر ده ها میلیون دلار برای انجام این کار، گروه هتلهای وستین اولین تختخواب دارای نشان تجاری در صنعت، به نام هونلی بد با طراحی سفارشی، را معرفی کرد. یکی از مدیران اجرایی وستین اظهار داشت که “می خواستیم از رقبای خود متمایز باشیم”.
همانطور که قابل حدس است، طولی نکشید که رقبا واکنش نشان دادند، آن ها نیز از بالش های راحت تر و تشک هایی با فیبر فشرده تر در رختخواب ها استفاده کردند؛ هر یک نامی متفاوت، هتل های هیلتون نام سرنیتی بد، ماریوت نام ریوایو کالکشن، هایت نام هایت گراند بد، ردیسون نام اسلیپ نامبر بد، و کرون پلازا نام اسلیپ ادونیج را برگزیدند.

محتوای اسلاید ۲۶

بهترین سنجه مالی که به بهترین نحو این ایده را پشتیبانی می کند بازده سرمایه گذاری شده (ROIC) است. سنجه (ROIC) سودی که شرکت کسب می کند را نسبت به کلیه وجوه مالی سرمایه گذاری شده، هزینه های عملیاتی و سرمایه وزن دهی می کند. بازده سرمایه گذاری شده (ROIC) در بلند مدت بیان می کند که یک شرکت به چه نحوی منابع خود را استفاده می کند. پورتر عنوان می کند که این سنجه تنها سنجه ای است که مطابق با ماهیت چند بعدی رقابت است: یعنی ارزش آفرینی برای مشتریان، سر و کله زدن با رقبا و استفاده بهره ور از منابع. تنها اگر شرکتی بازده خوبی داشته باشد می تواند مشتریان را مستمرا راضی نگه دارد. و تنها اگر منابعش را به شکل اثر بخش استفاده کند می تواند به روشی پایدار با رقبایش مواجه شود.

هنگامی که از مایکل پورتر سوال می شود که چرا تعداد اندکی از شرکت ها قادرند تا استراتژی های موفق خود را در بلند مدت حفظ کنند او اغلب به گزینش اهداف نادرست آن ها اشاره می کند.

بازده فروش(ROS) به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، در حالیکه این سنجه از سرمایه به کار رفته در کسب و کار چشم پوشی می کند و بنابراین سنجه ضعیفی برای اندازه گیری و ارزیابی نحوه مصرف منابع می باشد.

رشد و سهم بازار اهداف دیگری هستند که کاربرد فراوانی دارند. همانند بازده فروش، این دو هم نمی توانند سرمایه مورد نیاز برای رقابت در صنعت را محاسبه کنند. اغلب شرک ها رشد غیر سودآور را دنبال می کنند که هیچگاه منجر به بازده سرمایه ممتاز نمی شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید