کتاب یادگیری حرکتی و اجرا با فرمت پاورپوینت

کتاب یادگیری حرکتی و اجرا با فرمت پاورپوینت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

کتاب یادگیری حرکتی و اجرا با فرمت پاورپوینت

باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت و خلاصه کتاب یادگیری حرکتی و اجرا : از اصول تا تمرین نوشته ریچارد اِی. اشمیت ترجمه دکتر مهدی نمازی زاده ، دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی در ۲۶۴ اسلاید قابل ویرایش مناسب برای دانشجویان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «یادگیری حرکتی» 

فهرست فصول پاورپوینت و خلاصه کتاب یادگیری حرکتی و اجرا:

فصل اول:

مقدمه‌ای بر یادگیری و اجرای حرکتی

فصل دوم:

پردازش اطلاعات و تصمیم‌گیری

فصل سوم:

کمکهای حسی به اجرای ماهرانه

فصل چهارم:

ایجاد حرکت و برنامه‌های حرکتی

فصل ششم:

تفاوتهای فردی و تواناییهای حرکتی

فصل هفتم:

مفاهیم و روشها

فصل هشتم:

آماده‌سازی و راهبردهای طرح‌ریزی تمرین

فصل نهم:

سازماندهی و برنامه‌ریزی تمرین

فصل دهم:

بازخورد برای یادگیری مهارت

فصل یازدهم:

یکپارچه‌سازی و کاربرد

بخشی از متن فایل:

تعاریف

یادگیری: تغییرات کم و بیش دائمی رفتار در نتیجه تجربه.

هیلگاد روانشناس آمریکایی در یک تعریف جامع یادگیری را اینگونه تعریف می‌کند: ” یادگیری یعنی؛ تغییر نسبتا پایدار در رفتار که بر اثر تجربه در توانایی‌های بالقوه فرد بوجود می‌آید“.

یادگیری عبارتست از تغییری که در توانایی انسان بوجود می آید و برای مدت زمانی باقی می ماند .

ویژگی‌های یادگیری

تغییر در رفتار: یادگیری همره با “تغییر” همراه است، این تغییر هم در رفتارهای ساده و هم در رفتارهای پیچیده دیده می‌شود.

پایداری نسبی:  تغییرات ناشی از یادگیری، پایداری (Permanency) دارند و تغییراتی که پایداری نداشته باشند را نمی‌توان به یادگیری نسبت داد.

توانایی‌های بالقوه:  یادگیری در فرد نوعی توانایی ایجاد می‌کند، بدین معنی که ” تغییرات پایدار در رفتار” نتیجه تغییر در “توانایی‌ها” است، نه تغییر در رفتار ظاهری.

تجربه: هر نوع تغییر در توانایی‌های بالقوه زمانی یادگیری محسوب خواهد شد که بر اثر “تجربه” (Experience) باشند، یعنی”محرک‌ها” (عوامل) بیرونی و درونی بر فرد (یاد گیرنده) تاثیر بگذارد.

مهارت

گاتری مهارت را به صورتی تعریف کرده است که مشخصه­های مهم آن را در بر می‎گیرد. به گفته او مهارت قابلیتی است که با اطمینان معین و صرف حداقل انرژی یا زمان کاری به نتیجه برسد.

۱- چندین مشخصه آنکه کار باید به هدف مورد نظر برسد. حرکت ضرورتاً در محیط به هدف خاصی نمی­رسد اجرا کننده مهارت، از حرکت به عنوان یک وسیله برای رسیدن به هدف استفاده می‎کند.

۲- ماهر بودن به این معنی است که اجرا کننده باید به اطمینان بیشینه­ای به هدف مورد نظر برسد؛ برای ماهر بودن باید بتوانید با اطمینان نسبی مهارت را نشان دهید بدون اینکه شانس در آن نقشی عمده و اصلی داشته باشد.

۳- نکته سوم اجرای آن مهارت با صرف حداقل انرژی است. برای برخی از مهارتها این امر هدف اصلی نیست، مانند پرتاپ وزنه که باید به دورترین مسافت پرتاپ شود، اما برای بسیاری از مهارتهای دیگر صرفه­جویی در انرژی و به حداقل رسانیدن مصرف آن بسیار مهم است، مانند دونده دو ماراتن که آهنگ دو و تنظیم انرژی خود می‎تواند به دویدن ادامه دهد . موضع به حداقل رسانیدن انرژی به سازمان و نحوه اجرای کار بر می‎گردد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید