گزارش تخصصی اهمیت یادگیری مشارکتی در دقت عمل و تمرکز دانش آموزان در درس ریاضی و تثبیت آموخته ها

گزارش تخصصی اهمیت یادگیری مشارکتی در دقت عمل و تمرکز دانش آموزان در درس ریاضی و تثبیت آموخته ها
نوع فایل
word
حجم فایل
96kb
نویسنده
دسته بندی
2,900 تومان

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه کاملترین گزارش تخصصی دبیر ریاضی با عنوان اهمیت یادگیری مشارکتی در دقت عمل و تمرکز دانش آموزان در درس ریاضی و تثبیت آموخته ها می باشد که با فرمت ورد در ۶ صفحه تهیه و تدوین گردیده است.

بخشی از متن:

مقدمه

بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبیر، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند.

در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه دبیران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترین انگیزه که مخصوصا در یادگیری و علاقه به ریاضی نقش عمومی ایفا می کند بیان ریشه های تاریخی و بیان تارخ ریاضیات در پیشرفت ریاضی می باشد.

به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که مبینی(۱۳۸۰) به نقل از  ریچارد کورانت، در این زمینه می‌گوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده¬ی اراده¬ی انسان و نشان دهنده ی سیر عقل و برهان و هم¬چنین بیان کننده ی میزان علاقه ی بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینه ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود….

گزارش تخصصی اهمیت یادگیری مشارکتی در دقت عمل و تمرکز دانش آموزان در درس ریاضی و تثبیت آموخته ها شامل:

مقدمه

بیان مسئله

راه حل‌های پیشنهادی

۱. پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری

۲. اجرای بازی­های تمرینی هدفدار

۳. ایجاد شادی و نشاط در ساعت ریاضی

پیشنهادات

منابع مآخذ

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید