آسیب شناسی روانی بر اساس DSM-5 جلد ۲ گنجی (فصل ۱۸)

آسیب شناسی روانی بر اساس DSM-5 جلد ۲ گنجی (فصل ۱۸)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

کاربران گرامی ، در این بخش پاورپوینت فصل ۱۸ : طبقه بندی اختلالات عصبی-رشدی از کتاب آسیب شناسی روانی بر اساس DSM-5 جلد ۲ تالیف و ترجمه مهدی گنجی با فرمت ppt در ۶۷ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت آسیب شناسی روانی بر اساس DSM-5 جلد ۲ گنجی (فصل ۱۸)،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۴

براساس  DSM-5 اختلالات عصبی رشد به شش طبقه اصلی تقسیم میگردد:

Ⅰ−اختلالات یادگیری خاص  Specific Learning Disorders

.A در یادگیری مهارت های تحصیلی در یکی از مهارت های زیر حداقل ۶ ماه ادامه داشته باشد:

غلط خواندن کلمات، آهسته و به دشواری خواندن، حدس زدن و صدای خیلی بلند یا خیلی کوتاه.

مشکل در درک صحیح متن

مشکل در هجی کردن آواها

اشتباهات گرامری و علامت گذاری و سازماندهی ضعیف پاراگراف ها

مشکل در روش محاسبه و درک مفاهیم ریاضی

.B  مهارتهای تحصیلی یک فرد در یک یا چند درس از سن تقویمی او کمتر است و یا در عملکرد شغلی در زندگی روزمره مشکل شدید دارد.

C  . این نوع مشکلات در سالهای مدرسه شروع میشوند.

.D سایر مشکلات ذهنی یا اختلالات نورولوژیک یا پایه تحصیلی ضعیف نمی توانند توضیح بهتری برای مشکلات یادگیری باشند.

محتوای اسلاید ۳۵

۱. اختلال هماهنگی رشدی(DCD  ( Developmental Coordination Disorder

معیارهای DSM-5 در اختلال هماهنگی رشدی ( DCD)

.a کیفیت پایین تر از سطح انتظار مهارتهای حرکتی و کیفیت بد حرکات فیزیکی، عدم تعادل در راه رفتن و دست و پا چلفتی بودن (clumsy child syndrome)، در پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز حرکات رشدی تاخیر داشته و نیز در کسب مهارتهای حرکتی ابتدایی و اصلی تاخیر زیادی دارد.

.b نقایص ذکر شده در معیار a در فعالیت روزمره زندگی فرد و عملکرد تحصیلی و شغلی و تفریحی به شدت تاثیر بگذارد.

.c سمپتوم ها در اوایل دوره رشدی (خردسالی و اوایل کودکی) آغاز شده اند.

.d معلولیت ذهنی یا نقص بینایی توضیح بهتری برای نقص در مهارت‏های حرکتی نیستند و این نقایص را نمی توان به یک عارضه نورولوژیک نسبت داد.

درمان: درمان مبتنی بر تکلیف، درمان مبتنی بر فرآیند و آموزش حرکات ظریف مهم است.

محتوای اسلاید ۶۶

معیارهای DSM-5  برای کلپتومانیا Keleptomania

.A این افراد به طور مکرر نمیتوانند در مقابل تکانه (هوس ناگهانی و شدید) برای دزدیدن اشیایی که برای مصرف شخصی او ضروری نیستند یا ارزش مادی ناچیزی دارند مقاومت نمایند.

.B درست قبل از ارتکاب جرم احساس تنش فزاینده می کند.

.C به هنگام ارتکاب سرقت و یا بعد از آن،احساس لذت یا سبکباری می کند.

.D به قصد نشان دادن خشم خود یا انتقام گرفتن دزدی نمیکند و سرقت ها در واکنش به یک دیلوژن یا هالوسینیشن رخ نمیدهد.

.E دزدی هارا نمیتوان با CD ،یک اپیزود مانیک،یا اختلال شخصیت ضداجتماعی بهتر توضیح داد.

Tension release: عبارتی است که در مورد چندین اختلال روانی در DSM-5 مشاهده می کنیم. این اختلال به این اشاره دارد که اضطراب و تنش بتدریج در فرد جمع می شود گاهی به مدت یک روز یا بیشتر تا وقتی که هوس یا میل شدید (Impulse) برای انجام دادن کاری در رابطه با آن غیرقابل کنترل می گردد.

مطالعه بیشتر

   راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید