جامع ترین جزوه درس آسیب شناسی روانی ۲

جامع ترین جزوه درس آسیب شناسی روانی ۲
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل جامع ترین و بهترین جزوه درس آسیب شناسی روانی ۲ منبع : کتاب آسیب شناسی روانی ۲ جوانمرد در ۱۱۸ صفحه منبع رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

سرفصل ها ی جزوه درس آسیب شناسی روانی ۲ :

– طبقه بندی اختلالات روانی

– اختلالات طیف اسکیزوفرنی

– اختلال ملال جنسیتی

– اختلال افسردگی اساسی

– اختلال دو قطبی

– اختلالات اعتیادآور

– اختلال نشانه های جسمانی

– اختلال تبدیلی

– اختلال وسواس

– بیماری اخلاقی
طبقه بندی اختلالات روانی بر اساس DSM5 راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی یک زبان مشترک و استاندارد برای طبقهبندی اختلالات روانی ارائه میکند و توسط انجمن روانپزشکی آمریکا تهیه شدهاست. این راهنما برپایه مجموعهای از نظر پزشکان،
پژوهشگران، فهرست داروهای روانپزشکی، بنگاههای بیمه، صنایع داروسازی ودر همکاری پیاپی با آی.سی.دی (ICD) و سازمان بهداشت جهانی تهیه شده است. آخرین نسخه این راهنما، ویرایش پنجم آن T دیاسام- ۵ است که در سال ۲۰۱۳ میلادی منتشر شده است .

۵ DSM در مقایسه با IV-DSM برای دور شدن از سیستم طبقه ای )مطلق( و نزدیک شدن به سیستم ابعادی یا پیوستاری اولین قدم را برداشته است به این صورت که یک رویکرد ابعادی به اختلالات روانی پیش میگیرد اما نه همهجا. به عقیدۀ نویسندگان DSM-5 ، در بسیاری موارد، اختلالات روانی مجزا اصلاً مجزا نیستند، بلکه عارضه هایی مرتبط به هم هستند که روی یک پیوستارِ رفتار قرار دارند.

در این وضعیت، بعضی عارضه ها علائم خفیف را نشان میدهند و بعضی دیگر بسیار شدیدتر هستند. برای مثال، اختلالات دوقطبی را به صورت یک پیوستار در نظر بگیرید. درمانجویان ممکن است با مجموعه علائمی به درمانگران مراجعه کنند که از خفیف )سیکلوتیمیا( شروع میشوند، از متوسط )دوقطبیِ نوع دوم عبورمیکنند، و به شدیدتر )دوقطبی نوع اول ( ختم میشوند .

DSM-5 برای بسیاری از اختلالات روانی هنوز از سیستم طبقاتی )مطلق( استفاده میکند اما برای بسیاری دیگر، از جمله سؤمصرف مواد، اوتیسم، و اسکیزوفرنی، رویکرد طیفی را به کار میبرد ( توجه داشته باشید که رویکرد پیوستاری (continuum) ، ابعادی (dimensional) ، و طیفی (spectrum) مترادف هستند….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.