ارائه یک مدل شکل گیری تیم توسعه محصول جدید با سازگاری شبکه ای نیروی انسانی

ارائه یک مدل شکل گیری تیم توسعه محصول جدید با سازگاری شبکه ای نیروی انسانی
نوع فایل
word
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
12,000 تومان

پژوهش مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع با موضوع ارائه یک مدل شکل گیری تیم توسعه محصول جدید با سازگاری شبکه ای نیروی انسانی با فرمت ورد در ۸۳ صفحه

چکیده تحقیق ارائه یک مدل شکل گیری تیم توسعه­ محصول جدید با سازگاری شبکه ای نیروی انسانی :

رشد سریع تکنولوژی، تغییرات روزافزون در نیازهای مشتریان و افزایش رقابت در بازارهای جهانی، باعث شده است تیم­های توسعه­ محصول جدید با فشار زیادی جهت ارائه هرچه سریع­تر محصولات جدید با هزینه و کیفیت مناسب مواجه شوند. شکل­ گیری تیم­های توسعه­ محصول جدید ( NPD ) نقشی بسیار حیاتی در پروژه­های NPD ایفا می­کند.ما در این پژوهش یک مدل بهینه­ سازی چندهدفه تشکیل تیم ارائه دادیم که در آن توانایی­های جامع و روابط میان­ فردی اعضا درنظر گرفته شده است. برای عنوان­ کردن توانایی­های هر فرد یک فرایند تحلیل سلسله ­مراتبی فازی بر مبنای روابط ارجحیت فازی به­ کار گرفته شده است؛ این روش سازگاری و دقت ارزیابی را تضمین کرده و بر کاستی­ های استفاده از متغیرهای قطعی غلبه می­کند. علاوه بر آن، شاخص نوع مایرز- بریگز برای مدل­سازی روابط میان­ فردی به کار رفت که ساختار آن براساس گروه ­بندی شخصیت­ها در MBTI شکل گرفته و با تبدیل این روابط به اعداد توصیف مدل را تسهیل می­کند.

همچنین برای حل مدل مذکور از دو رویکرد مختلف دقیق وفراابتکاری استفاده شده است. روش دقیق اتخاذ شده روش آرمانی فازی می­باشد که با مطرح کردن مفهومی به نام تابع عضویت یا تابع مطلوبیت برای هر یک از توابع و سپس با ماکزیمم کردن آن برای تک تک اهداف به دنبال نزدیک کردن هر یک از اهداف به مقدار بهینه خود است. الگوریتم ژنتیک یکی از الگوریتم­های بهینه­ سازی تکاملی است که در حل مسأله موردنظربه کار رفته است. نتایج حاصل از مقایسه این دو روش نشان داد که الگوریتم ژنتیک برنامه­ نویسی شده در متلب هم از لحاظ زمان، هم کیفیت جواب بهتر از لینگو عمل می­کند.

کلمات کلیدی: توسعه­ محصول جدید (NPD)، تشکیل تیم، AHP فازی، تست MBTI ، برنامه ­ریزی آرمانی فازی

فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق.. ۱

۱-۱- مقدمه. ۲

۱-۲- ضرورت و اهداف تحقیق.. ۲

۱-۳- بیان مسأله. ۳

۱-۴- فرض­های مسأله. ۳

۱-۵- ساختار تحقیق.. ۴

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق.. ۵

۲-۱- مقدمه. ۶

۲-۲- پیشینه تحقیق.. ۶

۲-۳- توسعه­ محصول جدید  ( NPD ) 9

۲-۳-۱- اهداف فرایند توسعه محصول جدید  . ۱۰

۲-۳-۲- مراحل اصلی فرآیند توسعه محصول جدید  . ۱۱

۲-۳-۲-۱- اید‌ه‌یابی و ایده ­زایی.. ۱۱

۲-۳-۲-۲- پالایش ایده‌ها و انتخاب یک ایده ۱۱

۲-۳-۲-۳- توسعه مفهوم. ۱۲

۲-۳-۲-۴- توسعه استراتژی بازاریابی.. ۱۲

۲-۳-۲-۵- بررسی تجاری.. ۱۲

۲-۳-۲-۶- توسعه­ محصول جدید    . ۱۴

۲-۳-۲-۷- آزمایش بازار. ۱۵

۲-۳-۲-۸- تجاری­کردن. ۱۵

۲-۴- منطق فازی.. ۱۵

۲-۵- آزمون شخصیتی MBTI 17

۲-۶- مبانی رفتار گروه و شناخت تیم. ۲۴

۲-۶-۱- تفاوت گروه با تیم ( گروه کاری) ۲۵

۲-۶-۲- انواع تیم. ۲۶

۲-۶-۳- خلق تیم­ه ایی با عملکرد عالی.. ۲۷

۲-۷- بهینه ­سازی چندهدفه. ۲۸

۲-۷-۱- تعریف مسائل بهینه­ سازی چندهدفه. ۲۹

۲-۷-۲- مفهوم بهینگی پارتو و مجموعه غیرمغلوب… ۳۱

۲-۷-۳- روش­های حل مسائل بهینه ­سازی چندهدفه. ۳۲

۲-۷-۳-۱- روش مجموع وزنی.. ۳۲

۲-۷-۳-۲- روش برنامه­ ریزی آرمانی.. ۳۳

۲-۷-۳-۳- روش برنامه­ ریزی آرمانی فازی.. ۳۳

۲-۷-۳-۴- روش اپسیلون- محدودیت… ۳۵

۲-۸- الگوریتم ژنتیک GA.. 35

۲-۸-۱- اجزای الگوریتم ژنتیک… ۳۶

۲-۸-۲- عملگرهای الگوریتم  ژنتیک… ۳۷

۲-۸-۲-۱- عملگر انتخاب… ۳۷

۲-۸-۲-۲- عملگر تقاطع. ۳۹

۲-۸-۲-۳- عملگر جهش… ۴۱

فصل سوم: ارائه مدل و روش تحقیق.. ۴۲

۳-۱- مقدمه. ۴۳

۳-۲- تعریف مسأله. ۴۳

۳-۳- ارائه مدل ریاضی پیشنهادی.. ۴۴

۳-۳-۱- اندیس­ها ۴۴

۳-۳-۲- پارامترهای ورودی.. ۴۴

۳-۳-۳- متغیرهای تصمیم­ گیری.. ۴۴

۳-۳-۴- مدل ریاضی.. ۴۵

۳-۳-۵- تحلیل مدل. ۴۶

۳-۴- روش حل.. ۴۶

۳-۴-۱- روش AHP فازی براساس روابط ارجحیت زبانی فازی LinPreRa. 47

۳-۴-۲- ارزیابی روابط بین­ فردی براساس آزمون MBTI 49

۳-۴-۳- روش برنامه ­ریزی آرمانی فازی.. ۵۱

۳-۴-۳- ساختار کلی الگوریتم‏های ژنتیکی.. ۵۱

۳-۴-۳-۱- مراحل حل مسائل در الگوریتم ژنتیک… ۵۲

فصل چهارم: محاسبات و یافته­ های تحقیق.. ۵۵

۴-۱- مقدمه. ۵۶

۴-۲- حل یک مسأله به ­وسیله لینگو. ۵۶

۴-۳- نحوه نمایش جواب… ۵۹

۴-۴- ارزیابی نتایج به ­دست­ آمده از لینگو و متلب… ۶۲

فصل پنجم: نتیجه­ گیری و پیشنهادات… ۶۳

۵-۱- نتیجه­ گیری.. ۶۴

۵-۲- پیشنهادات آتی.. ۶۵

منابع و مآخذ. ۶۶

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید