ارگونومی در محیط آموزشی (ppt+word)

ارگونومی در محیط آموزشی (ppt+word)
نوع فایل
word+ppt
حجم فایل
106kb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

ارگونومی در محیط آموزشی (ppt+word)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت ارگونومی در محیط آموزشی در حجم ۲۲ اسلاید قابل ویرایش بهمراه فایل ورد در ۶ صفحه آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

مقدمه:

مدرسه، خانه وسیعی است که تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان، ساعات فراوانی از عمر گرانبهای خویش را در آن سپری می کنند. مدرسه زیبا و جذاب و بهداشتی زمینه را برای یادگیری علوم و فنون فراهم آورده و شکوفایی استعدادها را تسهیل می‌کند و مدرسه غیربهداشتی و نامناسب، شوق و اشتیاق برای فراگیری را به حداقل رسانده و امکان پویایی و بالندگی را کاهش می‌دهد. در مدارسی که فضای نامطلوب مدرسه، خستگی، بی‌نظمی و آلودگی و بی‌تحرکی را القا می‌کند، زحمات خستگی‌ ناپذیر معلمان و تلاش دانش‌ آموزان بازدهی مطلوب را به همراه ندارد. بنابراین ارتقای بهداشت محیط مدارس و توجه جدی به این مساله ضمن تضمین سلامت دانش‌آموزان می‌تواند فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را مفیدتر سازد.

تجارب گذشته نشان می دهد که این مکان ها سهم عمده ای در وقوع حوادث و بروز بیماری ها در کشورهای در حال توسعه دارند. این مطالعه با هدف تعیین وضعیت بهداشت محیط، ایمنی و ارگونومی در مدارس انجام گرفته است.

بر مبنای نتایج بررسی وضعیت بهداشت محیط، ایمنی و ارگونومی در مدارس با معیارهای بهداشت مدارس و ضوابط سازمان نوسازی فاصله دارد و از شرایط مطلوب برخوردار نیست. در این مورد نحوه نظارت بر بهداشت مدارس، نقص در طراحی، ساخت و نگهداری مدارس، تغییر کاربری مدارس، کمبود بودجه و فرهنگ ایمنی موثر هستند. به نظر می رسد ایجاد هماهنگی بیشتر بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سازمان آموزش و پرورش استان در مورد اجرای کامل آیین نامه بهداشت مدارس، بازنگری در طراحی، ساخت و تجهیز مدارس، آموزش مربیان بهداشت و مدیران مدرسه، ارتقای فرهنگ ایمنی و بهداشت و افزایش بودجه مدارس می تواند در بهبود وضعیت بهداشت محیط ، ایمنی و ارگونومی مدارس موثر باشد.

فهرست مطالب ارگونومی در محیط آموزشی:

مقدمه
دانش آموزان امروز، بیماران آینده
رنگ فضاهای آموزشی
روشنایی در مدارس
نور مصنوعی
آثار نامطلوب در فضای آموزشی و چگونگی کاهش آن
وضعیت میز و نیمکت‌ها
صندلی مناسب برای دانش‌آموزان
کوله پشتی و کیف های مدرسه
ویژگی های یک کوله پشتی ارگونومیک
چرا باید به انحرافات ستون فقرات توجه کنیم؟
نتیجه گیری

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید