دریافت پرسشنامه سبک های اسنادی (ASQ)

دریافت پرسشنامه سبک های اسنادی (ASQ)
نوع فایل
word
حجم فایل
90kb
نویسنده
دسته بندی
3,000 تومان

دریافت پرسشنامه سبک های اسنادی (ASQ)

کاربران گرامی ،محتوای این فایل پرسشنامه سبک های اسنادی سلیگمن و همکاران (ASQ) می باشد که با فرمت ورد در ۶ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است.

معرفی پرسشنامه

معروف ترین پرسشنامه برای سنجش سبک های اسنادی پرسشنامه سبک های اسنادی (ASQ) در سال ۱۹۸۲ توسط سلیگمن و سینگ ارائه شد . این پرسشنامه شامل ۱۲ موقعیت فرضی ( شش موقعیت مثبت و شش موقعیت منفی ) است و ۴۸ سوال دارد ( برای هر موقعیت ۴ سوال ) . در راهنمای این آزمون از فرد خواسته می شود که تصور کند در آن موقعیت قرار دارد و درباره علت اصلی آن موقعیت تصمیم بگیرد و سپس به سوالات در یک طیف هفت درجه ای پاسخ دهد ( پترسون  و همکاران ، ۱۹۸۲). پرسشنامه سبک های اسنادی (ASQ) یک وسیله خودگزارشی است و برای تعیین سبک اسنادی افراد یعنی منبع کنترل (درونی/ بیرونی)، میزان پایداری (باثبات/ بی ثبات)، کلیت (عمومی / اختصاصی) و قابلیت کنترل (کنترل پذیر / کنترل ناپذیر) توسط پترسون، سلیگمن، سمل بایر، آبرامسونو متالکسی (۱۹۸۳) ساخته شده است.

روایی و پایایی پرسشنامه

مطالعات متعددی ثبات درونی پرسشنامه سبک اسناد را تأیید کرده اند. پیترسون و همکاران (۱۹۸۲) ثبات درونی مقیاس های هسته علیت، ثبات و عمومیت را با استفاده از فرمول آلفا کرونباخ۴۴/۰ تا ۶۹/۰ گزارش کرده اند البته وجود چنین ثبات درونی متوسطی در این پرسشنامه یک امر طبیعی است چرا که هر مقیاس دارای تعداد سؤالات کمی است و حتی انتظار ضریب پایایی پایین تری نیز می توان داشت. همچنین در بسیاری از تحقیقات اعتبار سازه ای و ملاکیASQ مورد تأیید قرار گرفته است (تنن و هرزبرگر، ۱۹۸۵، به نقل از شیخ محسنی، ۱۳۸۴). سلیگمن و همکاران (۱۹۷۹) رابطه معناداری را مابین اسنادهای درونی، با ثبات و عمومی برای وقایع منفی و افسردگی پیدا کردند.

دریافت پرسشنامه سبک های اسنادی (ASQ)

پایایی و روایی: دارد (ایرانی)

نوع فایل: word

تعداد صفحات: ۶

منبع: دارد

تفسیر و نمره گذاری: دارد

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید