جزوه و اسلایدهای درس تربیت بدنی و ورزش معلولین پیام نور

جزوه و اسلایدهای درس تربیت بدنی و ورزش معلولین پیام نور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
24mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

دانلود جزوه و اسلایدهای درس تربیت بدنی و ورزش معلولین پیام نور

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه درس ورزش معلولین محمدرضا اسد، محمدرضا دهخدا دانشگاه پیام نور می باشد که با فرمت pdf در ۲۳۷ صفحه اسلایدوار تهیه و تدوین گردیده است. امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

معلولیت را «ایجاد اختلال در رابطه بین خود و محیط» تعریف کرده است. به بیان دیگر: معلولیت عبارت است از مجموعه‌ای از عوامل جسمی، ذهنی و اجتماعی   و یا ترکیبی از آنها که به نحــوی فـرد دارای معلولیت را درروند زندگـی مستقل عــادی از نظر شخصـی و اجتماعـی نیازمنـد کمک انسانـی و یا  وسیله ای  می‌ سازد. بنابراین: معلولیت به ناتوانی در انجام تمام یا قسمتی از ضروریات عادی یا اجتماعی به علت وجود یک نقص مادرزادی یا عارضی در قوای جسمانی یا روانی اطلاق می‌شود.  چنین فردی اصطلاحاً معلول نامیده شده و غالباً به دلیل عدم امکان دست یابی مستقل به زندگی عادی بر سایر ابعاد زندگی شخص اثر سوء گذارده و مانع ادامه زندگی وی به صورت مستقل می‌گردد.

مقدمه

طبق آمار سازمان ملل، بیش از نیممیلیارد نفر از انسانھا به دلیل ابتلا به نارسائیھای جسمی، ذھنی یا حسی، معلول به شمار می آیند. افراد معلول یک دھم جمعیت بسیاری از کشورھا را تشکیل میدھند. تخمین زده میشود که ٨٠ درصد معلولان در کشورھای در حال رشد باشند، زیرا اغلب معلولیتھا ناشی از سوء تغذیه، فقر، عدم مراقبتھای بھداشتی، آموزشی و دیگر عواملی است که نتیجه توسعه نیافتگی جوامع میباشند.
امروزه بسیاری از معلولیتھا را میتوان از طریق مراقبتھای اولیه بھداشتی نظیر واکسیناسیون، تغذیه مناسب و …، ھمچنین از طریق مراقبتھای حرفهای از قبیل توانبخشی طبی، گفتار درمانی، ارتوپدی فنی و … از بین برد.

فهرست فصول جزوه و اسلایدهای درس تربیت بدنی و ورزش معلولین پیام نور

فصل اول

آشنایی با تاریخچه معلولیت

فصل دوم

طبقه بندی معلولیت

بخش اول

معلولین جسمی

بخش دوم

معلولین حسی

بخش سوم

معلولیتھای ذھنی

بخش پنجم

معلولیت مربوط به ارگانھای داخلی

بخش ششم

سالمندان

فصل سوم

انواع وسایل کمکی و اندامھای مصنوعی مورد استفاده معلولین

فصل چھارم

کلاس بندی رشتهھای ورزشی

فصل پنجم

تاریخچه مسابقات پارالیمپیک معلولین جھان

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.