سوالات امتحانی تشریحی درس سیمان

سوالات امتحانی تشریحی درس سیمان
نوع فایل
word
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

سوالات امتحانی تشریحی درس سیمان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل سوالات تشریحی درس سیمان شامل ۱۰۳ سوال با پاسخنامه تشریحی (ترم اول ۹۹-۹۸ ) با فرمت ورد در ۵۸ صفحه قابل ویرایش تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن سوالات امتحانی تشریحی درس سیمان :

س۱- سیمان چه نوع محصولی است؟

سیمان یک چسب سرامیکی است که از ترکیب زینترشده  مخلوط  آهک، خاک رس (محتوی مقادیر زیادی اکسید سیلیسم – اکسید آلومینویم  و مقادیر کمی اکسید آهن – اکسید منیزیم  و اکسید های قلیایی) در کوره سیمان به شکل کلینکر تولید می شود. کلینکر همراه ۴ الی ۶ درصد گچ معدنی به صورت پودر نرم آسیاب می شود. به این پودر سیمان می گویند. پودر سیمان میل ترکیب با آب دارد وبا آب ایجاد ژل چسبناکی بنام تربومولیت را می کند که باعث چسبیدن شن و ماسه (سنگدانه) بهم می شود و باعث ایجاد بتن می شود. بتن در مجاورت هوا و در زیر آب ایجاد فازهای سیمانی را می کند، در آب حل نمی شود، ضمن داشتن ثبات حجمی بمرور سخت و مقاوم می شود. حداقل مقاومت فشاری بتن  باید پس از  ۲۸ روز زیر آب ماندن  ۲۵ نیوتون بر میلیمتر مربع باشد.

س۲- بتن چیست؟

بتن شن و ماسه (سنگدانه ها) بهم چسبانده شده توسط سیمان است.

س۳- نحوه کشف مواد چسبناک معدنی (سمنت – یا سیمانهای قدیمی ) را بنویسید.

بناهای قدیمی مثل اهرام مصر نشان دهنده ی ، شناخت بشر از برخی ملات های سخت شونده هستند. پس از کشف آتش انسان مجبور به مهار و نگاهداری آن بود. هنگامیکه از سنگهای آهکی برای مهار آتش استفاده کرد، این سنگها در مجاورت آتش تجزیه شدند و تبدیل به خاک شدند. در هنگام بارش باران این خاکها با آب باران ترکیب شده و به صورت دوغاب وارد سنگ خورده های اطرف خود شدند و پس خشک شدن باعث چسباندن سنگ خورده ها بهم و ایجاد یک توده مقاوم یکپارچه گشتند. به این ترتیب انسان متوجه شد که خاک حاصل از تجزیه آهک با آب ایجاد یک چسب مقاوم جهت چسباندن خورده سنگها بهم را می نماید. لذا از آن بعنوان مصالح ساختمانی استفاده کرد.                               

س۴- تاریخچه استفاده از اولین ملاتهای سیمانی را بنویسید.

فنقیی ها در ۵۰۰۰ سال پیش  از ملات ماسه آهکی در ساخت راه آب ها،

ایرانیها ۲۵۰۰ سال پیش از ملاتهای ماسه آهکی بعنوان مصالح ساختمانی در ساخت تخت جمشید استفاده کردند.

چینی ها در ۲۰۰۰ سال پیش از ملات ماسه آهکی در ساخت دیوار چین استفاده کردند.

رومی ها ۱۰۰۰ سال پیش در ساخت معبد پانتوان استفاده کردند.

در طی قرن هیجدهم انسان کار ها تحقیقاتی در مورد کشف ملات های با خواص بهتر نمود که طی آن در سال ۱۷۵۶ جان اسیمون ملات آهکی را کشف کرد که با آن فانوس دریایی ادیستون را ساخت.

در سال  ۱۸۲۴ الی ۱۸۴۰ ژوزف آسپیدن موفق به کشف فرمول سیمان هیدرولیک پرتلند شد و در سال ۱۸۴۰ الی ۱۸۵۲ پارلمان انگلستان را بعنوان اولین بنای بتنی با آن ساخت.

س۵- سیمان در چه سالی کشف شد. کاشف سیمان کیست و اولین سازه سیمانی چیست.

در سال ۱۸۲۴ توسط بنای انگلیسی ژزف آسپیدن. بعنوان اولین بنای بتنی پارلمان انگلستان را نام بردکه در سال ۱۸۵۲ ساخته شده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید