جامع ترین جزوه مهارت های مسئله یابی و تصمیم گیری

جامع ترین جزوه مهارت های مسئله یابی و تصمیم گیری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه مهارت های مسئله یابی و تصمیم گیری می باشد که با فرمت pdf در ۶۸ صفحه تهیه و تدوین گردیده است .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جامع ترین جزوه مهارت های مسئله یابی و تصمیم گیری

مقدمه:

همه ما در زندگی فردی و اجتماعی خودمان با مسایل و مشکلات متعددی مواجه می شویم. در واقع زندگی چیزی جز روند پیاپی مواجه شدن با مسایل و مشکلات و تلاش برای حل و فصل آنها نیست بنابراین وجود مشکل در زندگی طبیعی است و هرکسی در زندگی خود، با مشکلاتی روبرو می شود. وجود مشکلات کوچک و بزرگ درزندگی، عادی است و ما خواه ناخواه با مشکلات متعددی در زندگی خود مواجه می شویم . بنابراین به جای اینکه منفعلانه عمل کرده و آرزو کنیم که ای کاش هیچ مشکلی در زندگی ما پیش نیاید بهتر است یاد بگیریم که چطور مشکلات خود را حل کنیم .برخورداری از توانایی لازم برای حل موفقیت آمیز مسایل موجب می شود تا اعتماد به نفستان بیشتر شده و احساس ارزشمندی بیشتری پیدا کنید ….

تفاوت سوال با مسئله :

سوال

بر اثر جهل و ندانستن ایجاد میشود- پاسخگویی به آن با رجوع به افراد و یا منابع امکان پذیر است مجهولی است که فرد پاسخ آن را نمی داند .

مساله

بر اثر دانستن کلیه اطلاعات موجود در یک زمینه ایجاد میشود- برای یافتن پاسخ آن مراجعه به افراد و یا منابع دیگر سودی ندارد- مجهولی اس که جامعه علمی بصورت متمرکز به ان نپرداخته است و پاسخ آن را نمی داند .

چگونگی برخورد با مسائل:

در هنگام برخورد با مسئله ای می توان دو کار انجام داد:

۱. آن را پریرف و با آن زندگی یا کار کرد.

۲. آن را پریرف ولی برای رفع آن راه حل یافت .

را ه نخس پریرش وضع موجود و در نهای شکس اس و راه دوم بهبود و ارتقاء را به همراه دارد.

دسته بندی مسائل:

الف) مسائل عادی یا بسته ساده:

مسئله ای است که الگو،قواعد،فرمول یا روش حل آن شناخته شده و مشخص می باشد.مثال:واکنش شیمیایی اسید و باز،چگونگی درمان آنفولانزا،محاسبه مشتق یا انتگرال و…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.