معماری جهان در گذر زمان از منابع کنکور ارشد معماری

معماری جهان در گذر زمان از منابع کنکور ارشد معماری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
27mb
نویسنده
7,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل معماری جهان در گذر زمان از مجتبی مهرعلی از منابع کنکور ارشد معماری می باشد که با فرمت pdf در ۲۰۰ صفحه با کیفیت عالی تهیه و تنظیم گردیده است.در ذیل پیش نمایشی از محیط فایل را مشاهده میفرمایید.

بخشی از متن معماری جهان در گذر زمان از منابع کنکور ارشد معماری:

هنر و معماری ابتدایی: پیش از تاریخ

پیدایش ابتدایی ترین نیاکان ما بر روی کره زمین را تا حدود یک ملیون سال پیش می دانند و باستان شناسان مبنای پژوهش را از روی ابزاری که می ساختند تعیین می کنند، نخستین آثاری که از انسان ابزارساز به دست آمده است متعلق به حدود ۴۰ هزار سال قبل است. البته انسان ابتدایی همه وقت می توانسته است ابزارهایی را به کار برد، اما ساختن ابزار، کاری پیچیده تر است.

هنرهای ابتدایی و اولیه همواره با نوعی شگفتی همراه اند، زیرا تصور این همه نبوغ و خلاقیت در بشر اولیه موضوعی دور از ذهن وشگفت آور محسوب می شود. از این رو هنرهای ابتدایی با عنوان کلی، شگفتی های آغازین مورد تحلیل و برسی قرار می گیرد. دوران سنگی از لحاظ تقسیم بندی اولین دوره تاریخ هنر به شمار می آید و آن را میتوان به سه دوره مختلف تقسیم کرد. ۱- دوره پارینه سنگی ۲- دوره میان سنگی ۳- دوره | نوسنگی. پس از آن دوران سنگی، دوران تاریخی آغاز می شود دوره ای که بشر با خط آشنا شد دوره های سنگی یا عصر حجر

دوره اول: پارینه سنگی یا پالئولتیک یا دوره یخبندان ۵۰۰۰۰

۳۵۰۰۰ ق.م

قدیمی ترین یافته های این دوران در مالتا و منیسک واقع در سیبری روسیه و اطراف رودخانه دن بدست آمده است. نمونه های قابل توجهی از پیکره زنان نشان از اهمیت جایگاه زنان در زندگی بشر اولیه می باشد. عده ای تاریخ اولیه جهان را دوران زن سالاری نام نهادند. در این دوران انسان آموخت که میتواند از سنگ استفاده کند. یکی از مشهورترین آثار این دوران، مجسمه ای است که به ونوس وبلندورف (Willendorf ) مشهور است. این اثر از اتریش به دست آمده و نشان دهنده مفهوم باروری و پویایی است….

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید