پرسشنامه استاندارد سخت رویی کوباسا

پرسشنامه استاندارد سخت رویی کوباسا
نوع فایل
word
حجم فایل
166kb
نویسنده
دسته بندی
3,000 تومان

کاربرن گرامی،محصول مورد نظر شامل پرسشنامه استاندارد سخت رویی کوباسا می باشد که با فرمت ورد در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

سخت‌رویی یک ویژگی شخصیتی بسیار بارز و مهم می‌باشد که سهم بسزایی در شناخت انسان به عنوان موجودی مختار و ارزشمند داشته است. این ویژگی از انسان فردی کارآمد و توانا می‌سازد که می‌تواند حتی در بحرانی‌ترین شرایط و فشارزاترین موقعیت‌ها به مقابله‌ای منطقی و معقولانه و کارساز دست بزند و کماکان روان و جسم خود را حفظ نماید. کوباسا، مدی و همکارانش معتقد هستند که سخت رویی به عنوان یک سازه شخصیتی چندمجهولی از سه مولفه کنترل، تعهد و چالش تشکیل شده است؛

به اعتقاد کوباسا و همکاران افراد سخت‌رو، فعال و هدفمنداند و رویکرد آن‌ها به زندگی با علاقه و هیجان است. آنان این عقیده را در مورد خودشان دارند که استرسورها قابل تغییر هستند و اینکه آن‌ها می‌توانند، برآنچه که دوروبر آن‌ها اتفاق می‌افتد تاثیر بگذارند و به آنچه که باور دارند با اشتیاق عمل کنند. یافته‌های پژوهش‌های کوباسا نشان می‌دهد که سخت‌رویی به مثابه سپری در مقابل استرس در موقعیت‌های گوناگون زندگی عمل می‌کند و بیانگر اعتقادشخصی به توانایی خود برای مقابله با شرایط مختلف است.

پرسشنامه استاندارد سخت رویی کوباسا

پرسشنامه سخت رویی توسط کوباسا و همکارانش در سال ۱۹۷۹ برای اندازه گیری سخت رویی از(مقیاس بررسی دیدگاه های شخصی ) تهیه و تنظیم شده است.این مقیاس یک پرسشنامه ۵۰ آیتمی است که سه خرده آزمون را دربرمیگیرد.همچنین براساس طیف لیکرت شکل گرفته و دارای دامنه ای از صفر تا ۳ است.سخت رویی که ریشه در فلسفه وجودی دارد مقیاسی است که میزان تمایل فرد را به ایجاد پیوند با خویشتن و جهان بیرونی نشان میدهد.کوباسا ، مدی و همکاران (۱۹۷۹) معتقدند سخت رویی به عنوان یک سازه شخصیتی چندمجهولی از سه مولفه تشکیل شده است.به اعتقاد انها افراد سخت رو فعال و هدفمندند و رویکرد آنها به زندگی باعلاقه و هیجان است.به آنچه باوردارند بااشتیاق عمل می کنند

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش قربانیذکر شده است.

پرسشنامه استاندارد سخت رویی کوباسا

پایایی و روایی: دارد (فارسی)

نوع فایل: word

مولفه : دارد(سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)

تعداد صفحات:۶

منبع: دارد

تفسیر و نمره گذاری: دارد

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید