تاثیر نوسانات و بازده سهام بازار بورس ایالت متحده بر رویVKOSPI

تاثیر نوسانات و بازده سهام بازار بورس ایالت متحده بر رویVKOSPI
نوع فایل
word
حجم فایل
2046kb
نویسنده
دسته بندی
6,000 تومان

دانش پژوهان گرامی ،محتوای این فایل شامل ترجمه فارسی مقاله بیس با عنوان تاثیر نوسانات وبازده سهام بازار بورس ایالت متحده بر رویVKOSPI(نوسانات شاخص سهام ترکیبی کره) می باشد که در قالب فایل ورد در ۴۴ صفحه نگارش شده است.

چکیده

KOSPI(شاخص مرکب قیمت گذاری سهام کشور کره)۲۰۰ اپشن، یکی از شاخص های فرعیفعال تجاری در جهان است. این مقاله، بطور تجربی، به بررسی ازمون: الف) خصوصیات اماری نوسانات شاخص سهام ضمنی بورس کشور کره (VKOSPI) ناشی از KOSPI 200 options، ب) متغیرهای مالی و اقتصاد کلان می توانند پروسه نوسانات ضمنی شاخص را با استفاده از مدل های خودتوضیحیتقویت شده ناهمگون(HAR)پیش بینی نمایند.

تاثیر نوسانات و بازده سهام بازار بورسایالت متحده بر رویVKOSPI

نتایج حاصل بیان کننده این است که چهارچوب HAR، توانایی توضیح پویایی VKOSPIرا داردازاینرو برخی از متغیرهای وابسته اقتصاد کلان، VKOSPI را توصیف می کنند. بطور قابل توجهی، به این نتیجه رسیدیم که بازده بورس سهام و نوسانات شاخص بازار ایالات متحده (یعنی بازدهS&P 500 spotو VIX از۵۰۰ optionsS&P) نقشی کلیدی در پیش بینی VKOSPI و بیان پویایی ان دارد. بعلاوه، در حالیکه بازده سهام بورس داخلی، VKOSPI را پیش بینی نمی کند، بازده سهام بورس ایالت متحده، نسبتا، عملکرد خوبی دارد. وقتی که دو عاملبازده سهام بورس و شاخص نوسانات ضمنی آمریکا در قالب مدلHAR ادغام می شوند، مدل نامبرده، بهترین کارایی را هم در نمونه و هم در پیش بینی خارج از نمونه، (جامعه مورد مطالعه )نشان می دهد.

کلید واژه ها:

مدل HAR، شاخص تغییرات ضمنی،KOSPI 200 options ، S&P 500، VIX، VKOSPI

مقدمه

تعیین پویایی و فرایند نوسانات بازارسهام، به دلیل سودمندی انها برای طراحی استراتژی های تجاری، تعیین کیفیت و مدیریت ریسک ها، و تشریح و پیش بینی شرایط اقتصادی، یکی از زمینه های مورد توجه اکادمی ها، در رشته اقصاد مالی بوده است. تعداد زیادی از الگوهای اقتصاد سنجی شامل مدل های خانواده(GARCH)، و مدل های نوسانات احتمالی، برای اندازه گیری و پیش بینی نوساناتبازاربورس، توسعه یافته اند.

هر چند، مدل های اقتصاد سنجی پیچیده و پیشرفته با استفاده از داده های گذشتهبرای براورد و پیش بینینوسانات، اطلاعات محدودی را می دهند و توان پیش بینی کمتری دارند. از اینرو، پروسه تغییر پذیری براساس اطلاعات گذشته ممکن استگرایشبازار و انتظارات سرمایه گذار را در مورد شرایط اقتصادی آینده  منعکس نماید، اما بطور عادیتوانایی پیش بینی مفاهیم تجاری را محدود می کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید