تحقیق درس اصول توانبخشی با عنوان افسردگی در نابینایان

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
65kb
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل تحقیق پاورپوینت درس اصول توانبخشی با عنوان افسردگی در نابینایان می باشد که با فرمت ppt در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای فایل تحقیق درس اصول توانبخشی ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.

محتوای اسلاید ۳

چکیده

این پژوهش با هدف مقایسۀ میزان افسردگی، اضطراب و استرس در افراد نابینا و افراد عادی شهر اصفهان انجام شد. پژوهش حاضر، یک مطالعۀ علّی مقایسه ای بود. جامعۀ آماری این پژوهش دانشجویان نابینا و دانشجویان عادی ۱۹-۲۴ آزمودنی ها در این پژوهش ۷۰ نفر بودند که به دو گروه ۳۵ نفری تقسیم شدند.

گروه اول از دانشجویان نابینا بودند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند؛ در حالی که گروه دوم، دانشجویان عادی بودند و به روش تصادفی ساده انتخ اب شدند. ابزار استفاده شده در این پژوهش مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس لاویباند و لاویباند (۱۹۹۵) بود. اطلاعات جمع آوری شده از طریق آزمون آماری تحلیل واریانس چندمتغیری با استفاده از نسخه ۲۳SPSS تجزیه و تحلیل شد. یافت هها نشان داد که میزان اضطراب و استرس در دانشجویان نابینا به طور معناداری بیشتر از دانشجویان عادی بود ( ۰۰۰۵/ ۰(P< ولی تفاوت معناداری در میزان افسردگی هر دو گروه وجود نداشت (۰۵/ ۰(P> بر اساس نتایج مشخص شد که افسردگی، اضطراب، استرس از واکنش های هیجانی و پدیده های چند بعدی هستند که وضعیت بینایی نقش مهمی در آنها دارد. بنابراین، توجه به این واکنش ها در دانشجویان نابینا و عادی ضرورت دارد..

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.