تست هوش وکسلر پیش دبستانی

تست هوش وکسلر پیش دبستانی
نوع فایل
pdf
نویسنده
دسته بندی
8,600 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل تست هوش وکسلر پیش دبستانی (۴ تا ۶/۵ سال) WPPS میباشد که با فرمت pdf تهیه و تنظیم گردیده است. این مقیاس که برای سنجش هوشی کودکان ۴ تا ۶/۵ ساله کاربرد دارد، دارای ۱۱ خرده آزمون(۶ آزمون کلامی‌ و ۵ آزمون غیرکلامی‌) است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمائید.

تست هوشی وکلسر برای کودکان پیش دبستانی (۴تا۶/۵ سال) WPPSI

ابزار بالینی اجرایی فردی است که برای سنجش هوش کوکان ۴ تا ۶/۵ ساله مورد استفاده قرار می گیرد .

آزمون هوش کودک وکسلر چیست؟

آزمون هوش وکسلر برای کودکان (WISC) آزمونی برای اندازه‌‌گیری بهره‌ی هوشی کودکان است که توسط دکتر دیوید وکسلر (۱۸۹۶-۱۹۸۱) رئیس بخش روانپزشکی بیمارستانی در نیویورک طراحی شد.
این آزمون اولین بار در سال ۱۹۴۹ تهیه شد و در طول زمان بارها دستخوش تغییر و ویرایش قرار گرفت به طوریکه امروز جدیدترین نسخه آن مربوط به سال ۲۰۱۴ می شود گرچه هنوز در برخی مراکز روان‌شناسی، از نسخه‌های قدیمی‌تر نیز استفاده می‌شود. در جدیدترین نسخه‌ی وکسلر مقیاس‌هایی برای اندازه‌گیری معیارها و مفاهیم جدیدی به وجود آمده است از جمله:
قابلیت فضایی- بصری
استدلال سیال
حافظه‌ی فعال بصری
قابلیت نام‌گذاری
حافظه توأم بصری- کلامی
دکتر وکسلر دو آزمون دیگر نیز برای اندازه‌گیری هوش طراحی کرد یکی از آنها مقایس هوش بزرگسالان وکسلر (WAIS) است و دیگری مقیاس هوش پیش‌دبستانی وکسلر (WPPSI) که برای کودکان سنین ۳ تا ۷ سال مناسب‌سازی شده است.
آزمون هوش وکسلر برای سنجش نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان در زمینه هوش و توانایی ذهنی و شناختی آنان به کار می‌رود. همچنین آزمون، کودکان هم‌سن و سال را با هم مقایسه می‌کند. گرچه این آزمون به خوبی می تواند میزان بهره هوشی کودکان را اندازه‌گیری کند اما موفقیت در آن، نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت یا شکست دانش‌آموزان در تحصیل و موقعیت‌های شغلی آینده آنان باشد زیرا همان طور که می‌دانید هوش تنها یکی از عوامل موثر در سرنوشت انسان است و هر کسی در طول زندگی خود با توجه به محیط، امکانات و اتفاقاتی که با آن مواجه می‌شود، سرنوشت پیش‌بینی نشده‌ای پیش‌ رو دارد.

از آزمون وکسلر در کجا استفاده می شود؟

معمولا مدارس خصوصی، تیزهوشان و برخی دیگر از مدارس که مایل به ثبت نام دانش‌آموزان باهوش هستند از مقیاس هوش وکسلر در حین تغییر مقطع تحصیلی (آغاز ورود به دبیرستان، کلاس ششم و کلاس نهم) استفاده می کنند.

آزمون وکسلر دقیقا چه چیزی را تعیین می کند؟

آزمون وسکلر توانایی‌های ذهنی کودکان را اندازه‌گیری می‌کند. معمولا از این آزمون برای تعیین برخی اختلالات یادگیری همچون ADD و ADHD نیز استفاده می‌شود. آزمون وکسلر، دانش‌آموزان سرآمد و تیزهوش را با قابلیت‌های درک کلامی، استدلال، حافظه‌ی فعال و سرعت پردازش ذهنی تشخیص می‌دهد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید